شناسهٔ خبر: 47932 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهدیان خبر داد؛

تحويل خانه‌های نوسازی شده به زلزله‌زدگان خراسان رضوی/ اتمام کار آواربرداری ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و نوسازی بنياد مسکن گفت:­ ­ساخت خانه‌های زلزله‌زدگان­ خراسان‌رضوی با بهترين کيفيت به­ پايان رسید­­ و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزيز الله مهديان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در ۱۶ فرودين­­۹۶ زلزله اي در استان خراسان رضوي رخ داد که حدود ۲ هزار واحد خسارت داشت ­از اين تعداد ۱۰۰ ­واحد شهري و­ ۱۹۰۰ واحد روستايي آسيب ديدند.

وي افزود: با توجه به اينکه مصوبات دولت با فاصله زيادي تصويب شد بنياد مسکن با تسهيلات ۲۰ ميليون توماني مسکن­ و تسهيلات بلاعوض کار خود را اجرا کرد و کار نوسازي به سرعت پيش رفت.

معاون بنياد مسکن با بيان اينکه­ ۱۷۶ واحد از تسهيلات استفاده کردند به خبرگزاری صدا و سیما، گفت: ­۱۴۰ واحد کار نوسازي را شروع نکردند و متقاضي دريافت تسهيلات نبودند.

مهديان تصريح کرد: در­مدت ۶ ماه­ بسياري از خانه ها تکميل و خانه ها با کيفيت و داراي مشخصات فني ساخته شد و در اوايل ديماه، ­خانه ها به بهره برداري رسيد.

وي با بيان اينکه مشارکت مردم در ساخت خانه ها بسيار حايز اهميت است گفت: اگر مردم کمک کنند زمان بندي نوسازي و تحويل واحدها سريعتر انجام مي شود.

وي در پايان­ با بيان اينکه آوار برداري ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکوني در سرپر ذهاب­ به پايان رسيده و بازسازي شروع شده است، افزود: آوار برداري همراه با بازيافت مصالح و آجر‌ها انجام­ و ۱۵۰۰ واحد داخل شهر سرپل ذهاب و ۵ هزار واحد در مناطق روستايي آغاز شده است.

نظر شما