شناسهٔ خبر: 47962 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داد:

رشد ۶۸ درصدی صادرات کالا از بندر نوشهر طی ۹ ماهه امسال

بندر نوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۶۸ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان‌پور روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه در حاشیه بارگیری یک محموله صادراتی در بندر نوشهر با اعلام این مطلب افزود: این محموله که امروز به مقصد بندر آستراخان روسیه ارسال خواهد شد شامل ۷۵۴ پالت کنسانتره سیب و یک کانتینر خرما جمعاً به وزن ۹۰۱ تن است.

وی با اشاره به تأکیدات مدیرعامل محترم سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه بندر نوشهر برای توسعه صادرات بیان کرد: تمام سعی و تلاش مسئولان و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران بر این است که با فراهم نمودن بستر مناسب برای فعالیت تجار و صاحبان کالا و همچنین تأمین تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری انواع کالا این روند رو به رشد تداوم داشته باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر محصولات کشاورزی و دامی شامل کنسانتره و پوره سیب، مواد غذایی شامل رب گوجه و خشکبار و همچنین کالاهای ساختمانی و معدنی را از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از بندر نوشهر به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر برشمرد.

نظر شما