شناسهٔ خبر: 47978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

تعریف فصل مشترک برای طرح یکپارچه اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

نشست جلسه کمیته فنی، تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های باارزش آذربایجان‌غربی درباره انتقال پادگان لشگر ۶۴ ارومیه در استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، کمیته فنی، تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های باارزش آذربایجان‌غربی با توجه به اعلام مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درباره انتقال پادگان لشگر ۶۴ ارومیه با اولویت طراحی طرحی یکپارچه برای کل عرصه با عنوان پروژه طراحی شهری پادگان ارومیه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان‌غربی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، نمایندگان ارتش و مدیران مدیریت شهری و جمعی از صاحب‌نظران دانشگاهی تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه کمیته فنی، تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های باارزش آذربایجان‌غربی گفت: طرح یکپارچه اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه؛ یکی از فرصت‌های کم‌نظیر برای بازآفرینی شهری پایدار در مرکز شهر ارومیه به شمار می‌رود که باید بر اساس استانداردهای جهانی و در جهت حفظ تاریخ، فرهنگ و هویت شهر ارومیه طراحی و اجرا شود.

ابراهیم مبارک‌قدم بر توجه به حفظ یکپارچگی کل عرصه پادگان و رویکرد حفاظتی در صیانت از بنا و ارزش‌های تاریخی تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد عرصه عمومی برای فعالیت‌های جمعی و نیز فضاهای سبز در طراحی این طرح در اولویت قرار دارد.

وی بر همراهی و همفکری همگانی در فرآیند طراحی طرح یکپارچه اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه تأکید کرد و افزود: توجه به ویژگی‌های شاخص موقعیت این طرح در سیما و منظر شهری بسیار مهم است.

در ادامه جلسه اعضای کمیته به بیان نظرات و پیشنهادها پرداختند و بر مشارکت و هم‌فکری دستگاه‌های اجرایی در طراحی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه و تدوین شرح وظایف اعضای کمیته فنی، تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های باارزش آذربایجان‌غربی تأکید کردند.

نظر شما