شناسهٔ خبر: 47984 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی؛

ادامه بارش‌ها و کاهش دما تا ۸ درجه در برخی شهرها/ دمای تهران به صفر می‌رسد/ فردا دریای خزر و خلیج فارس مواج است

هوا شناسی - ابری امروز و فردا کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و استان اردبیل بین ۳ تا ۶ درجه و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های واقع در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، روز یکشنبه ضمن کاهش دما در نیمه شمالی و نیمه غربی کشور، بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال شرق، ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در برخی نقاط مرکز، جنوب، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد؛ بارش‌ها روز یکشنبه در برخی مناطق گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت.

روز دوشنبه در برخی مناطق شرق کشور و همچنین در استان‌های هرمزگان، نیمه شرقی فارس، کرمان و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ در این مدت کاهش دما و در بعضی ساعات وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

دریای خزر بعدازظهر امروز و روز یکشنبه و خلیج فارس در روز‌های یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

در این راستا روز یکشنبه ۹۶/۱۰/۱۷ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های خراسان شمالی و رضوی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات تهران، شرق لرستان، چهار‌محال بختیاری، فارس، غرب یزد و برخی نقاط استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر‌احمد، بارش باران و برف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

به سبب بارش برف لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکر شده پیش‌بینی می‌شود که ضروری است جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کاهش دما در روز‌های شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و استان اردبیل بین ۳ تا ۶ درجه و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های واقع در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود. 

‌آسمان تهران فردا نیمه ابری و مه صبحگاهی گاهی وزش باد در بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۹ و صفر درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

براساس گزارش فارس، میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هشتم دی‌ماه ۲۸.۸ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۴۷.۸ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۶۰ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهاردهم سال زراعی ۹۶-۹۷ متعلق به نورآباد در استان لرستان به میزان ۲۵.۹ میلی‌متر بوده است.

نظر شما