شناسهٔ خبر: 47994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام عملیات آسفالت ۱۷۵ کیلومتر از راه‌های لرستان/ جمع‌آوری ۲۶۴ تابلوی غیرمجاز در حریم راه‌های استان

جمع آوری تابلوها معاون راهداری لرستان گفت: عملیات روکش آسفالت ۱۷۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان به اتمام رسید، این در حالیست که به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل امسال تعداد ۲۶۴ دستگاه تابلوی غیرمجاز در حریم راه‌های استان لرستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، حبیب جمشیدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: برای این کار بالغ بر ۲۸۲ هزار و ۳۷۰ تن آسفالت استفاده شده است.

وی افزود: بیشترین حجم عملیات اجرای روکش آسفالت در محورهای خرم‌آباد - پلدختر؛ الشتر؛ نورآباد و سپیددشت، دوراهی بابازید-چغابل، نورآباد - نهاوند، ازنا به شازند و الیگودرز، بروجرد به اراک و همدان و پلدختر-بابازید-رومشکان بوده است.

جمشیدی اظهار کرد: از عمده فعالیت‌های این اداره کل برای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان در ۹ ماهه امسال می‌توان به احداث ۷ کیلومتر روشنایی، نصب ۱۳۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۱۳ هزار و ۸۱۹ عدد تابلو اخطاری و انتظامی، ۶ هزار و ۹۷۶ عدد استوانه ایمنی، ۷ هزار و ۸۶۴ سرعت‌گیر، ۲۱ هزار و ۸۵۲ چشم‌گربه‌ای، دو هزار متر گاردریل و ۱۰ هزار متر نیوجرسی اشاره کرد.

همچنین کیومرث محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در ۹ ماهه امسال، یک هزار و ۵۳۷ نفر دوره آموزشی برای رانندگان بار و مسافر استان برگزار شده است.

وی از رشد ۱۰۰ درصدی صدور موافقت اصولی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی خبر داد و گفت: امسال چهار فقره موافقت اصولی برای مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی در لرستان صادر شده و در حال حاضر ۸۴ موافقت اصولی دارای اعتبار در استان وجود دارد.

محمودی اظهار کرد: در استان لرستان ۱۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در حال احداث، ۱۴ مجتمع در حال بهره‌برداری فاز ۱ و ۲، تعداد ۱۱ مجتمع در مرحله استعلام و سه پایانه بار نیز در شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز و پلدختر در حال بهره‌برداری کامل هستند.

نظر شما