شناسهٔ خبر: 48032 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

کاهش دما تا ۸ درجه در مرکز و شرق کشور/ تمرکز بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور از فردا/ آسمان صاف تهران در دو روز آینده است

هوا شناسی - صاف فردا تمرکز بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور در استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان و دامنه‌های جنوبی زاگرس خواهد بود، همچنین فردا در مناطق شرقی و مرکزی کشور کاهش محسوس دما بین چهار تا هشت درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل خزر شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف هستیم؛ همچنین در مناطق شمال شرق کشور دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و مرکز و جنوب کشور بارش باران و در ارتفاعات بارش برف ادامه دارد.

فردا تمرکز بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور در استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان و دامنه‌های جنوبی زاگرس خواهد بود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در بخش‌های از شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر امروز و فردا در شرق کشور وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، همچنین در جنوب کرمان و شمال هرمزگان وقوع گردوخاک طی این مدت دور از انتظار نیست.

به سبب بارش برف لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکر شده پیش‌بینی می‌شود از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

فردا در مناطق شرقی و مرکزی کشور کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز و فردا خلیج فارس مواج است.

آسمان تهران روز آینده صاف، همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه نیز آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و صفر درجه خواهد بود.

براساس گزارش فارس، فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای ۲۶ درجه صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر و پس از آن بیرجند با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دی‌ماه امسال ۳۱.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۴۹.۳ میلی‌متر بود؛ بنابراین بارش سال جاری ۶۴ درصد بارش سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به آمل در استان مازندران به میزان ۵۳.۱ میلی‌متر بوده است.

نظر شما