شناسهٔ خبر: 4804 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

عراق را با ریل به ترکمنستان وصل می‌کنیم

عباس آخوندی در شورای اداری طبس وزیر راه و شهرسازی گفت: مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان در آینده نزدیک فراهم شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ايسنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در همایش تجاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعتی بازرگانی ایران در ترکمنستان گفت: در حال حاظر روابط ایران و ترکمنستان خوب است که این سرمایه‌ای است که در اختیار دو کشور قرار دارد.

وی افزود: سفیر ایران در ترکمنستان با رئیس‌جمهور ترکمنستان ملاقات کرده که در این ملاقات رئیس‌جمهور ترکمنستان دستورهای بسیار مثبت و سازنده‌ای برای توسعه روابط دوجانبه داده‌است و با استفاده از این اهرم می‌توان حجم روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را با شتاب گسترش داد.

وی با ذکر اینکه ایران دروازه کشور ترکمنستان و آسیای میانه برای اتصال به خلیج فارس و دریای عمان است، افزود: همچنین ترکمنستان معبری برای اتصال به چین، آسیای میانه و روسیه است که در پی اتصال راه‌آهن ایران به عراق هستیم که با این اتصال جاده ابریشم به خط آهنی تبدیل می‌شود.

آخوندی گفت: دو کشور مصمم هستند که میزان حمل و نقل بار بر روی ریل را به 10 میلیون تن افزایش دهند که در حال حاظر سه میلیون تن است و همچنین میزان تردد کامیون‌ها روزانه از 500 به 1000 دستگاه برسد.

وی افزود: نیاز به تسهیلات زیربنایی و جاده‌ای است که این امکان را به سرعت فراهم خواهیم کرد و مفهوم دروازه مشترک مرزی را ایجاد می‌کنیم.

نظر شما