شناسهٔ خبر: 48069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان خبر داد:

اجرای طرح گسترده آرام‌سازی و شانه‌سازی در محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان قم

شانه سازی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان استان قم مطرح کرد: در قالب طرحی امانی، عملیات آرام‌سازی و شانه سازی در افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان با احجامی بالغ بر ۲۰ هزار مترمکعب بارریزی اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، در قالب اجرای طرحی امانی افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان، آرام‌سازی شد، سید مهدی موسوی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد:

با توجه به اینکه محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان به عنوان کریدور ارتباطی استان‌های جنوبی و غربی کشور حائز اهمیت خاصی می‌باشند، تأمین و ارتقا ایمنی آن‌ها در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه جهت اجرای طرح آرام‌سازی اخیر افزون بر ۲۰ هزار مترمکعب بارریزی انجام شده توضیح داد: اصلاح شیب شیروانی، رفع افتادگی شانه راه، ایمن‌سازی دهانه پل‌ها و ...در زمره آیتم‌های اجرایی طرح آرام‌سازی اخیر است که در سطح راه‌های این بخش عملیاتی و اجرا شده است.

وی در ادامه به نام محورهایی پرداخت که طی اجرای این طرح عملیات آرام‌سازی، شانه سازی در آن‌ها به انجام رسیده و اظهار کرد: محور سلفچگان – دلیجان (حدفاصل پلیس‌راه الی کیلومتر ۳۰) در طرفین جاده عملیات آرام‌سازی و شانه سازی اجرا شده است.

وی افزود: در محور قم – سلفچگان و بلعکس، به طول ۴۵ کیلومتر از مسیر آرام‌سازی و شانه سازی با عملیات آبکوبی اجرایی شده است.

موسوی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده طی اجرای این طرح در محور قم – سلفچگان به ایمن‌سازی اجسام صلب موجود در مسیر با اجرای خاک‌ریز حائل اشاره کرد و ادامه داد: در محور قم – نیزار نیز دهانه پل‌ها موجود در مسیر (از تقاطع محور ونارچ الی کیلومتر ۲۵) به‌وسیله بارریزی و اجرای خاک‌ریز ایمن‌سازی شد تا در صورت انحراف وسایط نقلیه از مسیر از سقوط آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل سلفچگان محور سلفچگان – ساوه را از دیگر محورهایی برشمرد که طرح آرام‌سازی در آن‌ها به اجرا در آمده است و توضیح داد: ضمن اجرای طرح آرام‌سازی در ۱۵ کیلومتر از این محور، دهانه ۵ دستگاه پل بزرگ واقع در مسیر نیز به وسیله بارریزی ایمن شد.م

وسوی میزان احجام بارریزی شده در راستای اجرای طرح آرام‌سازی و شانه سازی اخیر را در محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان افزون بر ۲۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: کلیه اقدامات انجام شده در این پروژه به صورت امانی و توسط عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان اجرا شده است.

وی در خاتمه گفت: ده‌ها نفر عوامل راهدار ضمن بهره‌مندی از انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین این اداره، طی افزون بر دو ماه، نسبت به اجرای طرح یاد شده فعالیت داشته‌اند.

نظر شما