شناسهٔ خبر: 48083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان رضوی خبر داد:

رکوردشکنی تخلفات سرعت در آزادراه مشهد- ملک‌آباد

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۲.۳ درصد از خودروهای عبوری از مسیر آزادراه مشهد به ملک‌آباد در آبان و آذرماه امسال دارای تخلف سرعت بوده‌اند که در مقایسه با سایر ماه‌های سال بیشترین میزان این تخلف را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: میزان تخلف سرعت غیرمجاز در مسیر ملک‌آباد به مشهد نیز در ماه‌های مهر و آذر به ترتیب با ۲ و ۲.۲ درصد کل ترددهای این مسیر بوده است که پس از خردادماه بیشترین میزان است.

وی افزود: علت افزایش نسبت تخلفات سرعت غیرمجاز در محور مذکور در این موقع سال را مساعد بودن شرایط جوی و کاهش تردد وسایط نقلیه، عدم ارسال پیامک برای همه متخلفین سرعت غیرمجاز و تصور رانندگان به عدم استقرار مأموران پلیس‌راه در آزادراه دانست.

نصری گفت: این دلایل باعث شده است رانندگان متخلف هنوز نیازی به تغییر در رفتار ترافیکی خود احساس نکنند.

مدیرکل راهداری اضافه کرد: به طور متوسط طی ۹ ماه گذشته تخلف سرعت غیرمجاز ۱.۹ و ۱.۷ درصد خودروهای عبوری از مسیر مشهد-ملک‌آباد و ملک‌آباد - مشهد به وسیله دستگاه‌های ترددشمار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین تردد خودرو در این محور مربوط به شهریورماه امسال با بیش از یک میلیون تردد در آزادراه مشهد باغچه (ملک‌آباد) است در حالی که آذرماه امسال حدود ۶۰۰ هزار تردد توسط سامانه‌های کنترلی اداره کل راهداری در محور مذکور ثبت شده است.

نظر شما