شناسهٔ خبر: 48097 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی بنیاد مسکن:

پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به دولت ارسال شد

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی تا ۳۰ میلیون به دولت خبر داد و گفت: بانک‌ها در اعطای تسهیلات مسکن روستایی کُند عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان، با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی کُند عمل می‌کنند، گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن روستایی ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان است و تاکنون بانک‌ها از سهمیه ۲۰۰ هزار واحدی این تسهیلات حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار سهمیه سال جاری را ابلاغ نکرده‌اند.

مهدیان با اشاره به اینکه از سهمیه ۲۰۰ هزار واحدی حدود ۷۰ هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است، گفت: بانک در ابلاغ و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی کُند عمل کرده و اعلام می‌کنند که منابع کافی در اختیار ندارند.

وی اضافه کرد: به هر حال پرداخت تسهیلات مسکن روستایی که از سال ۸۵ آغاز شده توانسته است تعداد زیادی از واحدهای مسکن روستایی را مقاوم و بازسازی کند، بنابراین باید متقاضیان و ساکنان روستاها از این فرصت برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون بازسازی بنیاد مسکن یادآور شد: برخی مشکلات در روستاها مثل خشکسالی و کاهش درآمد باعث شده تا برخی از متقاضیان تسهیلات مسکن بدحساب شوند و اقساط خود را با تأخیر بازپرداخت کنند.

مهدیان در پاسخ به این سوال که پیشنهاد جدیدی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به دولت ارائه شده است، گفت:‌در پیشنهاد جدیدی که به دولت ارائه شده، درخواست پرداخت ۱۲۰ هزار فقره تسهیلات تا سقف ۲۵ میلیون و ۸۰ هزار فقره تسهیلات تا ۳۰ میلیون تومان شده است که امیدواریم این پیشنهاد برای سال ۹۷ تصویب و ابلاغ شود.

وی افزود: متقاضیان و ساکنان و روستاها نباید با این تصور که سقف تسهیلات در سال آینده قرار است افزایش یابد منتظر بمانند؛ چراکه بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی نباید با این تصور که سقف تسهیلات افزایش می‌یابد فراموش شود.

نظر شما