شناسهٔ خبر: 48100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئيات جلسه کارگروه مدیریت سبز اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛

تاكيد بر دستیابی به توسعه پایدار در گروی اجرای مدیریت سبز و استفاده از فناوری‌های نوین

نشست اولین جلسه کارگروه مدیریت سبز اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور مسئول کارگروه مدیریت سبز و رئیس اداره عمران و بهسازی شهری، اعضای کارگروه از ادارات خدمات رفاه و تشریفات، اداره برنامه و بودجه، اداره ارزیابی عملکرد، اداره آموزش، دفتر تحول اداری و اداره روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در این جلسه که در محل دفتر عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، فرشته رحمانی پور مسئول کارگروه مدیریت سبز این اداره کل قانون، شیوه‌نامه، شاخص‌ها و اهداف اجرای این طرح را تشریح و در خصوص چگونگی اجرای آن با اعضای حاضر در جلسه گفتگو کردند.

رحمانی پور در توضیح مدیریت سبز گفت: با توجه به بحران‌های زیست‌محیطی این رویکرد به عنوان رویکردی مدرن در زمینه حفاظت از محیط‌زیست در جهان اجرا می‌شود و بر یکپارچگی، مسؤولیت پذیری اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی تأکید دارد. 

وی در این جلسه با اشاره به لزوم اجرای شیوه‌نامه مدیریت سبز با هدف محقق ساختن دولت سبز، به نقش مهم آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، با استفاده از آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم تأکید کرد و افزود: لازم است بیش از گذشته به موضوع صرفه‌جویی و کاهش مصارف روزمره همچون آب، انرژی و مدیریت پسماند دقت داشته باشیم، چرا که دستیابی به توسعه پایدار در گروی مدیریت استفاده بهینه از منابع پایه با اجرای مدیریت سبز و استفاده از فناوری‌های نوین سازگار با محیط‌زیست است.

در این کارگروه پس از گفتگوهای انجام‌شده و بررسی اقدامات انجام شده ضمن تأکید بر برگزاری جلسات هر پانزده روز یک‌بار، پیگیری برنامه‌ریزی آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم و چالش‌ها و راهکارهای عملیاتی نمودن شاخص‌های ابلاغی مدیریت سبز در دستور کار جلسات بعدی قرار گرفت.

نظر شما