شناسهٔ خبر: 48172 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئیات دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر بازرگانی و صنایع هند:

تاکید بر اجرای تفاهم‌نامه ریلی میان دو کشور و تامین فاینانس/ پیشنهاد سرمایه‌گذاری در راه‌آهن چابهار- زاهدان و زاهدان- سرخس/ تشکیل كمیته مشترك همكاری‌های ایران و هند

دیدار وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سورش پرابها وزیر بازرگانی و صنایع هند بر اجرای تفاهم‌نامه تامین ریل، لوكوموتیو، سوزن همزمان با تولید بخشی از آن‌ها در ایران به فاینانس آن‌ها توسط طرف هندی تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در برنامه سفر ۳ روزه به هد با سورش پرابها وزیر بازرگانی و صنایع این کشور دیدار و ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت نسبی بندر چابهار و منطقه آزاد چابهار بر اهمیت تسریع روند پیگیری و اجرای تفاهم‌نامه‌های امضا شده پیرامون تامین ریل، لوكوموتیو، سوزن همزمان با تولید بخشی از آن‌ها در ایران به فاینانس آن‌ها توسط طرف هندی تاكید كرد.

وی با اشاره به اهمیت زنجیره لجستیك در صنعت حمل و نقل از طرف هندی برای سرمایه‌گذاری در توسعه راه‌آهن چابهار به زاهدان و زاهدان- سرخس دعوت کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار پیشنهاد كرد تا پیگیری موضوعات مربوط به فاینانس پروژه‌ها از طریق تشكیل كارگروه مشترك بین دو كشور به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

سورش پرابها وزیر بازرگانی و صنایع هند نیز در این دیدار با تاكید بر اهمیت همكاری‌های فیمابین گفت: همه پروژه‌های مورد مذاكره و تفاهم بین دو طرف نیاز به فاینانس دارد كه موضوعات مربوط به لجستیك باید همزمان با موضوع فاینانس آن پروژه‌ها سریعا مورد مذاكره و پیگیری قرار گیرد.

وی ضمن اعلام آمادگی وزارتخانه تحت مسئولیت خود جهت هرگونه همكاری در این زمینه بر ادامه مذاكرات بخش‌های مالی و بانكی دو كشور پیرامون پروژه‌های مورد مذاكره تاكید و پیشنهاد كرد: موضوعات مطروحه در چارچوب كمیته مشترك همكاری‌های ایران و هند كه در آینده نزدیك در تهران تشكیل خواهد شد مورد پیگیری و مذاكره قرار گیرد.

نظر شما