شناسهٔ خبر: 48182 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه پارس آباد مغان بعد از ۵ سال بازگشایی شد

فرودگاه پارس آباد مغان فرودگاه پارس آباد پس از پنج سال تعطیلی امروز با فرود هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران در فرودگاه پارس آباد به خبرنگاران گفت: فعلا با توجه به وضعیت آب و هوایی پرواز‌ها به فرودگاه پارس آباد به صورت چارتری انجام خواهد گرفت، اما از ۲۲ بهمن ماه سال جاری پرواز‌های دایمی به این فرودگاه دایر خواهد شد. 

رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز بیان کرد: زیرساخت‌های خوبی در فرودگاه پارس آباد فراهم شده و از این پس این فرودگاه شاهد فرود هواپیما‌های بزرگ نیز خواهد بود. 

وی بیان کرد: امسال و سال آتی برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه امکانات فرودگاهی استان اردبیل با ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و فرودگاه پارس آباد که به علت امکانات محدود امکان فرود هواپیما‌های کوچک را داشت از پنج سال پیش تعطیل بود. 

به گزارش ایرنا این فرودگاه در دولت تدبیر و امید و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال و با بازسازی ساختمان و باند برای فرود هواپیما‌های بزرگ شده و امروز بازگشایی شد. 

هر هفته ۲ پرواز از تهران به مقصد فرودگاه پارس آباد مغان و بالعکس انجام خواهد شد. 

استان اردبیل دارای دو فرودگاه بین المللی اردبیل و پارس آباد است که پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع می‌باشد.

نظر شما