شناسهٔ خبر: 48191 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عادل آذر مطرح کرد؛

تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات مانع توسعه زیرساخت‌های چابهار

چابهار رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات عمرانی مانع توسعه زیرساخت‌های آب، کشاورزی، شیلات، راه، آموزش و بهداشت در شهرستان چابهار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل آذر امروز پنجشنبه در سفر به چابهار اظهار کرد: چابهار از جمله مناطقی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و راهبردی آن باید یکی از توسعه یافته‌ترین مناطق کشور و مردم آن در رفاه و بهره‌مند از امکانات لازم باشند.

وی بیان کرد: وجود مشکلات در زمینه آب، برق، تلفن و اینترنت و بهداشت هیچ توجیهی ندارد و باید مردم این منطقه از حداقل امکانات بهره‌مند باشند.

آذر با بیان اینکه میزان اعتبارات پیش بینی شده بر روی کاغذ با اعتبارات تخصیص یافته برای طرح‌های مختلف تفاوت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: علت عدم اجرا و بهره‌برداری طرح‌های مختلف تخصیص ناچیز اعتبارات است که باید دلایل این امر بررسی شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: هزاران نفر از مردم چابهار در حاشیه شهر بدون امکانات آب، برق، فضا‌های آموزشی و بهداشتی زندگی می‌کنند که در باورم نمی‌گنجید چابهار همچنین نقطه‌ای داشته باشد.

آذر گفت: به عنوان یک مسئول کشوری تصور و نگاهم از چابهار خیلی متفاوت بود و فکر می‌کردم این منطقه یک کارگاه بزرگ است که پروژه‌های مختلف در حال اجرا هستند و مردم آن بدون هیچ مشکلات در کار‌های مختلف مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: بیکاری در چابهار یکی از مشکلات مهم است و طرح‌های مختلف شیلاتی، خدماتی و صنعتی نتوانسته اند مشکلات بیکاری را حل کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور به بازدید خود از طرح‌های مختلف نظیر بنادرشهید بهشتی و شهید کلانتری، مجتمع پتروشیمی، بنادر صیادی رمین، بریس و پسابندر، طرح پرورش میگو گواتر و رودیک، نوار ساحلی و مناطق گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: صیادان سال‌ها در انتظار لایروبی بنادر صیادی گل گرفته هستند و اعتباری برای آن تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی افزود: دیوان محاسبات کار نظارت بر عملکرد مسئولان دولتی کشور و حسابرسی و تفریغ بودجه کل کشور را بر عهده دارد و قطعا عدم تخصیص به موقع اعتبارات به چابهار را شخصا پیگیری می‌کنم تا به نتیجه مطلوب برسد.

آذر ادامه داد: نمایندگان مردم، مسئولان محلی، شورا‌های اسلامی و فعالان اجتماعی و فرهنگی باید پیگیری لازم برای حل مشکلات را انجام دهند.

وی گفت: یکی از اهداف سفر به چابهار پیگیری پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی سواحل مکران است تا از نزدیک با مسائل و مشکلات پیش‌رو آشنا و برای رفع مشکلات تلاش و کوشش کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور خطاب به مردم و مسئولان چابهار قول داد که مسائل و مشکلات عدم تخصیص به موقع اعتبارات و کندی پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را به مسئولان ارشد کشوری گزارش می‌کند تا به نتیجه مثبت و مطلوب برسند.

آذر انحرافات در بودجه را از مشکلات و تخلفات مهم در کشور عنوان کرد و گفت: بار‌ها بودجه اختصاص پیدا کرده در جای خودش هزینه نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد سواحل مکران با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب هر چه سریعتر توسعه پیدا کند و مشکلات مردم در بخش‌های مختلف مرتفع شود.

نظر شما