شناسهٔ خبر: 48192 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی هواشناسی:

بارش برف و باران و کاهش دما در تهران از یک‌شنبه آینده‌/ کمینه دمای ۱۸ استان زیر صفر

باران از بعد‌از‌ظهر یکشنبه هفته آینده با نفوذ سامانه بارشی به کشور‌، ابتدا در برخی نقاط شمال غرب و روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب، در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش باران و برف‌، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی از ظهر امروز و همچنین روز جمعه وزش باد نسبتا شدید جنوبی در برخی نقاط گیلان و اردبیل و افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق رخ میی‌دهد.

‌از بعد‌از‌ظهر امروز با عبور موج ضعیف تراز میانی، در برخی نقاط شمال غرب، به تدریج در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز غربی و مرکزی‌، افزایش ابر رخ خواهد داد که در شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی‌، اردبیل و ارتفاعات گیلان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در اغلب مناطق کشور جو آرام است.

از ظهر شنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی ، کاهش دما در سواحل خزر رخ خواهد داد؛ دریای خزر نیز از اواخر وقت روز شنبه و در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج ا‌ست.

از بعد‌از‌ظهر یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور‌، ابتدا در برخی نقاط شمال غرب و در روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب، در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش باران و برف‌، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

آسمان تهران فردا جمعه کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی در اواخر وقت وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و سه درجه خواهد بود.

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

همچنین فردا کمینه دمای ۱۸ استان صفر درجه و پایین‌تر از صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دی‌ماه امسال ۳۱.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۴۹.۳ میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری ۶۴ درصد بارش سال گذشته است،بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به آمل در استان مازندران به میزان ۵۳.۱ میلی‌متر بوده است.

فارس می‌افزاید، کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

نظر شما