شناسهٔ خبر: 48214 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد؛

صدور بیش از ۷ هزار مدرک دریانوردی به دریانوردان خوزستان

بندر امام خمینی معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام این مطلب که در ۹ ماهه سال جاری، ۳۱۶ نفر در آزمون های دریانوردی شرکت کرده‌اند از صدور بیش از ۷ هزار مدرک دریانوردی به دریانوردان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره)، موسی‌پور معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر، گفت: در راستای اعمال حاکمیت دریایی توسط این اداره کل و با هدف ارتقاء روزافزون ایمنی دریانوردان، ۷۸۹۶ فقره انواع مدرک دریانوردی شامل گواهی‌نامه‌های شایستگی، مهارت، صیادی و شناسنامه دریانوردی برای دریانوردان استان خوزستان صادر شد.

موسی‌پور در خصوص نحوه ی صدور این مدارک تصریح کرد: دریانوردان و متقاضیان اشتغال در شناورها، ضمن شرکت و پشت سرگذاشتن دوره های آموزشی برابر با استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی و کسب آگاهی های لازم در خصوص دریانوردی، در آزمون های مربوطه شرکت کرده و نائل به دریافت این مــــدارک می‌شوند که این مدارک، صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تـــأیید می‌کند.

وی در ادامه افزود: طی نه ماهه سال جاری ۳۱۶ نفر از متقاضیان در آزمون‌های دریانوردی شرکت کرده‌اند، که این آزمون‌ها توسط اداره امتحانات و گواهينامه‌های دريانوردی این اداره کل برگزار شده است.

موسی پور در ادامه خاطر نشان نمود که از این تعداد متقاضی، ۲۰۳ نفر موفق به کسب نتیجه قبولی شده‌اند.

وی، حذف بایگانی فیزیکی و استقرار بایگانی الکترونیک در رابطه با پرونده های دریانوردان، حذف اسناد فیزیکی برای تایید دوره های آموزشی دریانوردی و حذف دوره آموزشی تطبیقی برای سمت های «ملوان عمومی  GT <۵۰۰»، «افسر دوم چوبی GT <۵۰۰»، «فرمانده چوبی GT <۵۰۰» و «کاربر موتورهای دریایی KW<۷۵۰» را از جمله تمهیداتی برشمرد که برای تسهیل فرآیند صدور مدارک دریایی و خدمات رسانی هر چه بهتر به دریانوردان خوزستان به همت اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي صورت پذیرفته است.

یادآور می گردد که کشور جمهوری اسلامی ایران به سبب مدیریت موفق سازمان بنادر و دریانوردی و دارا بودن مراکز آموزشی کیفی و معتبر در حوزه آموزشهای دریانوردی، در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی(IMO) قرار داشته و گواهینامه های دریانوردی صادره نیز از اعتبار جهانی برخوردار است.

 

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

نظر شما