شناسهٔ خبر: 48221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

وزارت راه و شهرسازی اقدامات عمرانی مناسبی در خراسان شمالی انجام داد/ احداث راه‌آهن شیروان- بجنورد درصورت اختصاص بودجه

عبد الرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از اقدامات وزارت راه و شهرسازی به ویژه مساعدت‌های وزیر راه و شهرسازی در ارائه اعتبارات و اتمام پروژه‌ها در استان خراسان شمالی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات خیلی خوبی در اجرا و اتمام پروژه‌ها و اختصاص بودجه و اعتبارات مناسبی به طرح‌های عمرانی در استان خراسان شمالی بویژه در شهرستان " شیروان" صورت گرفته که باید به طور ویژه از وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاونان ایشان در وزارت راه و شهرسازی و استان خراسان شمالی تشکر کرد.

نماینده مردم شهرستان شیروان و رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان توسط وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر اکثر راه‌های روستایی در استان آسفالت شده و در حال پیگیری آسفالت‌ریزی در بقیه راه‌های روستایی هستیم.

عزیزی از اختصاص بودجه احداث راه‌آهن شیروان- بجنورد در ردیف بودجه سال ۹۷ وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن شیروان - بجنورد با اختصاص بودجه آغاز خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین به فرودگاه شهرستان شیروان اشاره کرد و گفت: با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها با احداث باند اضطراری امداد و نجات در شهرستان شیروان موافقت شده است که امیدوار هستیم طی سال‌های بعد این باند تکمیل شود.

عزیزی با اشاره به احداث محور شیروان- اسفراین گفت: این مسیر با احداث یک پل و همچنین یک قطعه ۳ کیلومتری به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در محور شیروان- اسفراین ۶۰ کیلومتر آسفالت ریزی شده است و این محور با پیشرفتی فیزیکی ۹۹ درصدی رو به اتمام است.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مطالعات محور شیروان– بادگیران با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی آغاز شده و امیدوارم از اعتبارات مرزی برای آسفالت این مسیر با مساعدت وزیر راه و شهرسازی استفاده کنیم.

وی به محورهای منتهی به شیروان در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در جاده آسیایی تعدادی دور برگردان به بهره برداری رسیده و چند دور برگردان دیگر در حال احداث است.

عزیزی با اشاره به بافت‌ فرسوده و حاشیه شهر در استان خراسان شمالی گفت: پنج شهر بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم دارای بافت فرسوده و سکونتگاه‌ غیر رسمی هستند که بجنورد به دلیل مهاجرت‌های زیاد به یکی از بزرگترین مراکز حاشیه نشین کشور تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرستان شیروان اظهار داشت: با مساعدت‌های وزارت راه و شهرسازی برای کاهش بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی تلاش‌های خوبی صورت گرفته و در نشست بازآفرینی شهری استان خراسان شمالی برای احیاء، بهسازی و نوسازی در شهرستان شیروان و استان خراسان شمالی مصوبات خوبی تصویب شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در مرکز استان خراسان شمالی شاهد حاشیه نشینی هستیم گفت: در بجنورد به دلیل مهاجرت‌های زیاد طی دهه‌های گذشته شاهد حاشیه نشینی هستیم که اقدامات پیشگیرانه را در این مناطق آغاز کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است و راندمانی می تواند تا ۳۰ برابر داشته باشد هم اکنون در شهر بجنورد ۳۵ درصد حاشیه نشینی داریم در حالی که دیگر شهرهای استان نیز اگر به بافت‌های فرسوده توجه نشود استعداد حاشینه نشنینی دارند.

نظر شما