شناسهٔ خبر: 4823 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چهار مصوبه جدید شورایعالی شهرسازی و معماری/ مصوبات شورا درباره طرح حوزه آبخیز سد طالقان

شورای عالی شهرسازی و معماری شورایعالی شهرسازی و معماری ضمن تصویب کلیات طرح حوزه آبخیز سد طالقان، طرح جامع- تفصیلی شهر بره‌سر، طرح جامع - تفصیلی شهر کره‌ای و طرح تفصیلی شهر دهج را مورد بررسی قرار داد و با اصلاحاتی تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، شورایعالی شهرسازی و معماری ضمن طرح نتایج مطالعات طرح حوزه آبخیز سد طالقان و تصویب کلیات آن، طرح جامع ـ تفصیلی شهر بره‌سر، طرح جامع ـ تفصیلی شهر کره‌ای و طرح تفصیلی شهر دهج را مورد بررسی و با اصلاحاتی تصویب کرد و توسط پیروز حناچی دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری به استانداران مربوطه ابلاغ شد که متن این مصوبات به شرح ذیل است:

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

درخصوص طرح حوزه آبخیز سد طالقان

استاندار محترم و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرو تکلیف مقرر در مصوبه مورخ ۱۳/۳/۱۳۸۷ خویش، ضمن طرح مجدد نتایج مطالعات طرح حوزه آبخیز سد طالقان و تصویب کلیات آن در جلسه مورخ ۲۰/۱۱/۱۳۹۳، مقرر نمود:

کمیته فنی شورا، نسبت به بررسی پاسخ و گزارش مشروح اقدامات صورت گرفته توسط مشاور نسبت به موارد صورتجلسه مورخ ۱۶/۱۱/۱۳۹۲ کمیته فنی در اولین جلسه اقدام نموده و جمع‌بندی برای امضای اعضای شورای عالی ارسال گردد.

با این مصوبه مطالعات در این مرحله به اتمام می‌رسد. کمیته در ادامه در قالب دو موضوع اعلام نظر نماید:

الف ـ معرفی مطالعات تکمیلی به منظور اجرایی ساختن نتایج مطالعات صورت گرفته

ب ـ پیشنهاد سازمان مدیریت اجرائی طرح

مراتب جهت استحضار و صدور دستور بررسی و اقدام اعلام می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پیروز حناچی

 

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

درخصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر بره‌سر

استاندار محترم و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان

در اجرای بند (۵) ماده (۴) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۰/۱۱/۱۳۹۳، طرح جامع ـ تفصیلی شهر بره‌سر را که در اجرای بند (۲) از ماده (۳) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ ۸/۱۲/۱۳۹۲ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و با قید اصلاحات زیر تصویب نمود.

۱ـ اصلاح سند کاربری اراضی پیشنهادی مطابق نقشه پیوست.

۲ـ ارائه سند پهنه‌بندی حریم مطابق مصوبات شورای عالی.

۳ـ ارائه پیشنهادات و ضوابط طرح بطور مشخص برای موضوع مقابله با زلزله و مدیریت بحران و تدوین اساس طرح و آستانه مغایرت اساسی.

ضروری می‌داند از مشارکت مؤثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنائی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر بره‌ سر بیش از پیش فراهم گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.

همچنین دستور فرمائید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحها مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق‌الذکر، در موعد مقرر (حداکثر ۴۵ روز) تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجراء ابلاغ گردد.

معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پیروز حناچی

 

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

درخصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر کره‌ای

استاندار محترم و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس

در اجرای بند (۵) ماده (۴) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۶/۱۱/۱۳۹۳، طرح جامع ـ تفصیلی شهر کره‌ای را که در اجرای بند (۲) از ماده (۳) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ ۱۸/۲/۱۳۹۳ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و با قید اصلاحات زیر تصویب نمود.

 ۱ـ افزایش افق طرح جامع شهر به ۱۴۰۷ با حفظ جمعیت و سطوح و سرانه‌ها.

۲ـ اصلاح عناوین کاربریها مطابق نقشه پیوست.

۳ـ ارائه نقشه پهنه‌بندی حریم مطابق نقشه پیوست.

ضروری می‌داند از مشارکت مؤثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنائی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر کره‌ای بیش از پیش فراهم گردد.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.

همچنین دستور فرمائید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌ها مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق‌الذکر، در موعد مقرر (حداکثر ۴۵ روز) تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجراء ابلاغ گردد.

معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پیروز حناچی

               

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

درخصوص طرح تفصیلی شهر دهج

استاندار محترم و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان

در اجرای بند (۵) ماده (۴) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲) آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۰/۱۱/۱۳۹۳، طرح جامع ـ تفصیلـی شهـر دهج را که در اجرای بند (۲) از ماده (۳) قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخانه تهیه و در تاریخ ۵/۵/۱۳۹۲ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و با قید اصلاحات زیر تصویب نمود.

 ۱ـ جمعیت و گزارش جمعیتی برمبنای سرشماری سال ۱۳۹۰ به عنوان سال پایه اصلاح و افق طرح با حفظ جمیعت ۵۱۵۱ نفر به سال ۱۴۰۸ افزایش یابد.

۲ـ کلیه باغات و اراضی داخل محدوده شهر از جمله شمال و شمال شرق شهر به عنوان اساس طرح در بخش ضو ابط و مقررات قید گردد.

۳ـ اصلاح اسناد کاربری اراضی پیشنهادی و پهنه‌بندی حریم مطابق نقشه‌های پیوست.

ضروری می‌داند از مشارکت مؤثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنائی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر دهج بیش از پیش فراهم گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.

همچنین دستور فرمائید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌ها مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق‌الذکر، در موعد مقرر (حداکثر ۴۵ روز) تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجراء ابلاغ گردد.

معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پیروز حناچی

نظر شما