شناسهٔ خبر: 48230 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر هرمزگان خبر داد؛

تشریح طرح‌های ویژه بندر لنگه برای تسهيل صادرات به قطر/صدور ۱۹۰۰ TEU کانتینر مواد غذایی به بندرالرويس قطر

جلسه مدير جدید اداره بنادر و دريانوردي لنگه از انجام چند طرح ویژه در این بندر در راستاي افزایش تعاملات بازرگانی با کشور قطر و فراهم سازی زیرساخت های دریایی و بندری به منظور تسهيل صادرات به بندرالرويس این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل بنادر و دريانوردی هرمزگان، کاپیتان "قاسم عسکری نسب" در نشست تسهيل صادرات به بندرالرويس قطر که با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، معاون عمراني فرمانداری لنگه، تجار و بازرگانان و شركت‌های كشتيرانی فعال در این بندر برگزار شد، گفت: اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه به منظور فراهم سازی زیرساخت ها و تسهيل صادرات به بندرالرويس قطر، در گام نخست اجرای دو طرح ویژه ساخت رمپ ویژه (مسیر دسترسی به اسکله یا شناور) در نزدیکترین فاصله به محل دپوی کانتینرها و محوطه سازی و احیای اراضی پشتیبانی در بندر لنگه را کلید زده است.

وی افزود: تخصيص محوطه ویژه نگهداري كانتينرهاي خالي ورودي از قطر و كانتينرهاي در انتظار نوبت ارسال و همچنین ايجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و پهلودهی شناورها تیز از دیگر طرح های این بندر است که زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشور قطر خواهد شد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه از آمادگی کامل این بندر برای خدمات رسانی و ارایه هرگونه همكاري با صادر کنندگان، شرکت‌های کشتیرانی و دستگاه‌های اجرایی به منظور تسهيل صادرات به بندرالرويس قطر سخن گفت.

عسکری‌نسب در همین رابطه خاطرنشان کرد: پس از گذشت هفت ماه از آغاز تعاملات بازرگانی و همكاري های اقتصادی بندرلنگه با کشور قطر در زمینه تجارت دریایی، يك هزار و ۹۰۰ TEU کانتینر یخچالی شامل محموله مواد غذایی و میوه و تره بار از اين بندر به مقصد بندر الرویس صادر شده است.

گفتنی است، اوایل دی‌ماه  "محمد راستاد" مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی معاون امور بندری این سازمان و تعدادی از مدیران شرکت‌های مختلف دولتی، خصوصی، کشتیرانی و صنایع تولیدی کشور، با سفر به پایتخت کشور قطر با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در سفر مدیرعامل سازمان بنادر ایران به قطر، علاوه بر بحث و مذاکره در خصوص توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور، رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود در جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر مورد تأکید قرار گرفت.

نظر شما