شناسهٔ خبر: 48234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی سروآباد کردستان خبر داد:

آسفالت ۲۱ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سروآباد

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی سروآباد کردستان گفت: امسال ۲۱ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان با اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عبدالباسط رستمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۲۹۳ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان، ۱۳۶ کیلومتر آسفالت و ۱۵۷ کیلومتر نیز خاکی است.

وی افزود: شاخص راه روستایی در شهرستان سروآباد سال گذشته حدود ۴۲ درصد بود که امسال با آسفالت ۲۱ کیلومتر از این راه‌ها شاخص به ۴۶ و ۳۵ دهم درصد افزایش پیدا کرد.

رستمی تأکید کرد: راه روستایی تخان به انجمنه به طول ۱/۶ کیلومتر، جاده روستای هزارخانی به طول ۲/۳ کیلومتر، جاده سلین به نوین به طول ۳/۵ کیلومتر، جاده هجیج به نوین به طول ۶/۵ کیلومتر، جاده ماضی بن به طول ۲ کیلومتر، جاده ژریژه به کولیج به طول چهار کیلومتر، جاده احمدآباد به طول ۲۰۰ متر و جاده روستای هرسین به طول ۷۰۰ متر مهمترین پروژه‌های راه روستایی این شهرستان است که امسال آسفالت و یا بهسازی شدند.

وی به آسفالت راه‌های بین‌شهری نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال همچنین چهار کیلومتر از قطعه چهارم و ۱/۶ کیلومتر از قطعه پنجم جاده کامیاران - سروآباد - مریوان با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال آسفالت شد.

به گفته وی، از مجموع ۷۰ کیلومتر راه شهری در شهرستان سروآباد ۳۸ کیلومتر آن اصلی و ۳۱ کیلومتر فرعی است که در سال آینده مابقی مسیر ارتباطی کامیاران - سروآباد - مریوان در قطعه چهارم و پنجم آسفالت خواهد شد.

رستمی به مهمترین پروژه‌های راهسازی سال آینده این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: آسفالت راه بین‌شهری کامیاران - سروآباد - مریوان در قطعه چهارم و پنجم به طول هشت کیلومتر، راه روستایی سلین به ناو در منطقه هورامان به طول ۱۱ کیلومتر و آسفالت جاده روستای بیساران از جمله این طرح‌ها است.

وی افزود: پروژه راه روستایی هزارخانی - سپیدار به طول پنج کیلومتر، جاده بهرام‌آباد به بندول به طول پنج کیلومتر، محور پایگلان تفین، جاده روستای کولیج به دل و جاده روستاهای ژیوار، دمیو، کلجی و ناو از دیگر پروژه‌های راهسازی سال آینده است.

نظر شما