شناسهٔ خبر: 48248 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص پدیده کانکس نشینی مطرح کرد :

بزه‌کاری‌ پیامد کانکس‌نشینی محرومان/ گسترش کانکس‌های شهری دور از زاویه دید مسئولان

علی کرد عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس کانکس‌‍ نشینی را معضلی جدید درجهت توسعه آسیب‌های اجتماعی و فضای آن را نقطه‌ای امن برای انجام بزه‌کاری‌های متعدد به دور از چشم مسئولان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی کرد در مورد اظهار نظر برخی که کانکس‌نشینی را مقدمه‌ای بر توسعه حاشیه‌نشینی می‌دانند، گفت: کانکس‌نشینی بدون وجود ضوابط و دریافت مجوز از دستگاه‌های مرتبط همچون شهرداری، نیروی انتظامی و استانداری یک معضل بزرگ محسوب می‌شود، چراکه امکان شناسایی این افراد و نظارت بر عملکرد آنها وجود ندارد.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر دولت شرایطی را برای شناسایی و اجباری کردن دریافت مجوز برای کانکس‌نشینان فراهم کند، مشکلی ایجاد نخواهد شد، در غیر این صورت مسئولان دستگاه‌های برقرارکننده نظم و امنیت در کشور همچون وزارت کشور و نیروی انتظامی باید از توسعه آن در سطح شهر جلوگیری کنند، چراکه این روش جدید سکونت قطعا معضلات جدی اجتماعی را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وی در بیان معضلاتی که کانکس‌نشینی می‌تواند به همراه داشته باشد، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و تشکیل خانه‌های تیمی قطعا فضای این کانکس‌ها را به نقاطی امن برای انجام بزه‌کاری‌های متعدد و هر اقدام خلاف قانونی تبدیل خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از نبود بهداشت کافی به عنوان دیگر معضل کانکس‌نشینی یاد کرد و افزود: محدودیت‌های دسترسی به آب شهری یکی دیگر معضلاتی بوده که جزءلاینفک زندگی کانکس‌نشینان است که این خود می‌تواند عاملی در جهت شیوع انواع بیماری‌ها باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: هم‌اکنون مسئولان باید برای ممانعت از توسعه کانکس‌نشینی تدابیری بیندیشند، چراکه نبود نظارت کافی بر این بخش می‌تواند مشکلات امنیتی متعددی را به ویژه در حاشیه شهرها ایجاد کند.

نظر شما