شناسهٔ خبر: 48262 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی؛

بارش برف و باران در شهر‌های مختلف و ارتفاعات تهران/ سرمای زیر صفر درجه در ۲۰ استان/ ورود سامانه بارشی از فردا به کشور

هواشناسی کشاورزی با ورود سامانه بارشی به کشور، روز دوشنبه بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، امروز در اغلب مناطق کشور جو نسبتاً پایدار است.

از بعد‌ازظهر امروز با نفوذ جریان‌های شمالی ضمن کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر، در استان گیلان و بخش‌های غربی مازندران ابرناکی و بارش پراکنده شروع می‌شود.

از بعدازظهر روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی، در شمال غرب و سواحل غربی خزر، ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه بارش برف و باران و وزش باد، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های شمالی البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرامی‌گیرد.

این سامانه با هوای سرد همراه است از این رو روز یکشنبه در شمال غرب و روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور افت ۲ تا ۶ درجه دما پیش‌بینی می‌شود.

از این رو از فرداشب بارش باران و برف همراه با وزش باد در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و نیز بارش باران در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه ۲۵ دی ماه بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی. بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش دما در برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. 

به سبب بارش برف، لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکر شده پیش‌بینی می‌شود از اینرو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

دریای خزر روز‌های یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

براساس گزارش فارس، از یکشنبه بعدازظهر و صبح دوشنبه به دلیل افزایش سرعت وزش باد پدیده باد و گرد و خاک در شهر‌های مرزی جنوب‌غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا صاف و غبار محلی در اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و ۴ درجه خواهد بود.

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

همچنین فردا کمینه دمای ۲۰ استان صفر درجه و پایین‌تر از صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دی‌ماه امسال ۳۱.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۴۹.۳ میلی‌متر بود؛ بنابراین بارش سال جاری ۶۴ درصد بارش سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به آمل در استان مازندران به میزان ۵۳.۱ میلی‌متر بوده است.

نظر شما