شناسهٔ خبر: 48272 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مقام چینی:

عملیات نجات دریانوردان کشتی سانچی با وجود هر پیش بینی ادامه می یابد

کشتی فرمانده چینی عملیات امداد و نجات کشتی سانچی ایرانی گفت: به رغم پیش بینی های قطعی ما مبنی بر جان باختن تمام دریانوردان ایرانی در همان ساعت نخست به دلیل شدت انفجار و انتشار گازهای سمی، عملیات اطفای حریق و ورود به کشتی با همه امکانات ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، 'شیه چون وی' صبح یکشنبه در نشست تخصصی کمیته بحران چین با حضور 'علی ربیعی' نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به کشتی سانچی افزود: از همان ساعت نخست انفجار جستجوی تیم های امداد و نحات شروع شد و غیر از آن پیکر ، هیچ فرد دیگری یافت نشد.

وی تاکید کرد: بررسی های کارشناسی تیم متخصص چین نشان می دهد همه دریانوردان ایرانی در همان ساعت نخست انفجار، جان باخته اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی در ادامه افزود: بالابر کشتی سانچی که از آن برای ورود به قایق های نجات و همچنین پریدن به دریا استفاده می شود پایین نیامده است و این نشان می دهد ملوانان ایرانی جز یک نفر، فرصت ورود به آب را نداشته اند.

به گفته وی، مشاهدات کشتی های عبوری نیز نشان می دهد که شدت انفجار اولیه به حدی بوده است که هیچ دریانوردی زنده نمانده است.

این فرمانده چینی افزود: به رغم این وضعیت ما همچنان به تلاش های خود ادامه می دهیم.

در ادامه «علی ربیعی» نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به کشتی سانچی بر روشن شدن وضعیت کشتی ایرانی تاکید کرد و از چینی ها خواست در اطفای حریق کشتی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، دچار آتش سوزی شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می‌رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این کشتی دارای ۳۲ سرنشین شامل ۳۰ ایرانی و ۲ بنگلادشی است.

دوشنبه گذشته پیکر یکی از خدمه های ایرانی در سه مایلی کشتی و روز گذشته نیز پیکر ۲تن دیگر در عرشه کشتی سانچی کشف شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و ۲۱ خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

عملیات برای خاموش کردن آتش و تعیین سرنوشت ۲۹ خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد.

نظر شما