شناسهٔ خبر: 48285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح کرد:

الهیه مشهد منطقه‌ای برای تحقق زیرساخت‌های نوین شهری

اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: منطقه شمال غرب مشهد با توجه به اینکه زمینه توسعه شهری پیوسته و جدید را فراهم آورده می‌تواند پایلوت تحقق ظهور زیرساخت‌های نوین شهری باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان با بیان این مطلب گفت: ایجاد پایانه چندمنظوره اتوبوس، قطار شهری و اتصال آن به راه‌آهن مشهد – گرگان و قطار سریع‌السیر مشهد – گلبهار یکی از ساختارهای لازم برای توسعه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری است.

وی افزود: از جمله اقدامات لازم برای ایجاد شهر مدرن توسعه حمل‌ونقل ریلی و ایجاد امکان رفت و آمد راحت و سریع برای شهروندان است.

اخوان ادامه داد: در شهر زیارتی مشهد زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری باید در پایانه‌های مسافری مانند راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال نیز وجود داشته باشد که در همین راستا قطار شهری مشهد به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد وصل شده است.

اخوان عبداللهیان تصریح کرد: باید برای ساخت خانه‌های بادوام اقداماتی در دستور کار قرار داد و یکی از مواردی که نظام‌مهندسی ساختمان باید به آن توجه کند این است که نظارت‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که متوسط عمر ساختمان‌ها افزایش یابد.

نظر شما