شناسهٔ خبر: 48297 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان خبر داد:

کاهش ۸ درصدی سوانح جاده‌ای در ۹ ماهه اول سال جاری/ واگذاری عملیات راهداری به بخش خصوصی

محور تهران مشهد مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به کاهش ۸ درصدی تلفات و سوانح جاده ای در ۹ ماهه اول امسال، گفت: تمام فعالیت‌های حوزه راهداری در قالب مناقصه به بخش خصوصی واگذار شد که در افزایش بهره‌وری، بهینه سازی و اقدام به موقع در چند ماه گذشته موثر بوده است.

سیدعبدالمجید نجات صفوی مدیر کل راه و ترابری استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره برنامه‌های راهداری این استان گفت: یکی از اقداماتی که در استان سمنان انجام شده،  واگذاری عملیات راهداری به بخش خصوصی بود که مورد توجه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و تمام فعالیت‌های حوزه راهداری در قالب مناقصه به بخش خصوصی واگذار شد که در افزایش بهره‌وری، بهینه سازی و اقدام به موقع در چند ماه گذشته موثر بوده است.

وی در خصوص وضعیت مبلمان جاده‌ای در استان سمنان اظهار داشت: با توجه به اینکه استان سمنان کویری است و بین دو شهر زیارتی قم و مشهد قرار گرفته، افراد زیادی به خصوص در ایام مذهبی و نوروز از آن تردد می‌کنند و برای این منظور افزایش پارکینگ‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در مرحله خاکی و شن ریزی قرار دارند و در اکثر آن‌ها یک تا دو سکوی نماز مسقف احداث و اطراف آن‌ها درختکاری شده است. 

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه تمام تقاطع‌های غیرهمکف این استان برای زیباسازی محور‌ها دارای روشنایی در بالای تقاطع و نورپردازی شده اند، تصریح کرد: خوشبختانه این فعالیت باعث کاهش تصادف جاده‌ای شد که مورد توجه پلیس راه نیز قرار گرفته است. 

وی افزود: با توجه به عنایت وزیر راه شهرسازی به بحث مبلمان جاده‌ای و زیباسازی، این اقدامات می‌تواند به عنوان الگو در سراسر کشور قرار بگیرد که اگر این برنامه در تمام محور‌ها نهادینه شود و برای زیباسازی و مبلمان جاده‌ای اعتباراتی در نظر بگیرند، شاهد تحول در زیباسازی جاده‌ای خواهیم بود. 

نجات صفوی با بیان اینکه اصلاح شیب شیروانی در محور‌ها یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه راهداری است، ادامه داد: با توجه به اینکه علت اصلی تصادفات در استان سمنان، خواب آلودگی، واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو است، اصلاح شیب شیروانی در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار بود و افرادی که به علت خواب آلودگی از محور خارج می‌شدند در شیب شیروانی متوقف و تنها با خسارت خودرو مواجه بودند و از تلفات و جراحات سرنشینان خودرو کاسته شد. 

وی در پایان افزود: استان سمنان در ۹ ماهه اول امسال، ۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته و در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ حدود ۱۹ درصد کاهش تلفات رانندگی داشته است. 

نظر شما