شناسهٔ خبر: 48303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار استاندار کردستان با وزیر راه و شهرسازی عنوان شد:

توسعه حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای در کردستان

بهمن مرادنیا در دیدار و گفتگوی استاندار کردستان با وزیر راه و شهرسازی، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج در هفته، توسعه راه‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی، تقویت زیرساخت‌ها و تاکید بر شتاب بخشی به پروژه ریلی کردستان از جمله مهمترین موضوعات این دیدار بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، بهمن مرادنیا اهداف این جلسه را بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های راه و شهرسازی در حوزه مسکن، راه، حمل‌ونقل، فرودگاه، راه‌آهن، بافت‌های فرسوده شهری، پروژه‌های ملی، راه‌های روستایی و نگهداری جاده‌ها برشمرد.

استاندار افزایش تعداد پروازهای تهران به سنندج را مطالبه عمومی مردم استان عنوان کرد و افزود: با قول مساعد وزیر محترم راه و شهرسازی ظرف ماه آینده ۲۰ پرواز جدید صبح و عصر در فرودگاه سنندج برقرار می‌شود.

مرادنیا با بیان این که از مسیر همدان خط آهن به سمت سنندج حرکت خواهد کرد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از هفته آینده عملیات ریل‌گذاری خط آهن سنندج به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای در دست ساخت وزارت راه و شهرسازی با سرعت و دقت بیشتری آغاز خواهد شد و ریل‌ها به منطقه حمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این جلسه قطعاً در حوزه حمل‌ونقل، نگهداری از راه‌ها و شتاب بخشی به احداث پروژه‌ها در بخش راه‌های اصلی و روستایی اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: به منظور تسریع در عملیات ساخت کریدور شمال جنوب در محدوده استان کردستان وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه دستور بهره‌گیری از ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را خواهد داد.

استاندار کردستان از احداث ۴۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی در استان با استفاده از اختیارات ماده ۵۶ نیز خبر داد و افزود: بر اساس این ماده واحده اگر پیمانکاران در پروژه‌ها تعجیل داشته باشند، دولت پرداخت سود به آن‌ها را تضمین می‌کند.

مرادنیا از گفتگو در خصوص بازآفرینی و توانمندسازی محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری استان نیز خبر داد و افزود: طرح بازآفرینی در چند محله و محدوده بافت قدیمی و فرسوده سنندج به‌زودی آغاز می‌شود.

استاندار در پایان تصریح کرد: تأمین و تخصیص اعتبارات پروژه‌های ملی در دست اجرای استان از وزیر راه شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما