شناسهٔ خبر: 48330 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل تشریح کرد:

تشریح جزئیات عملیات راهداری در استان اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل که میهمان برنامه مردم و مسئولان رادیو مرکز اردبیل بود با تشریح عملکرد این اداره کل گفت: خدمت بی‌منت، خالصانه و شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف به مردم شریف بزرگ‌ترین مدال افتخار راهداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان از در حال ساخت بودن ۶ مجتمع دیگر خبر داد و افزود: ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی نیز مراحل استعلام خود را طی می‌کنند که امیدواریم با تکمیل و احداث آن‌ها بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای ۹ میلیون مسافر و گردشگری که سالانه به استان اردبیل سفر می‌کنند، باشیم.

وی از تجدید خط‌کشی یک هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه‌های شریانی و غیرشریانی استان با رنگ سرد و گرم خبر داد و افزود: نبود اعتبارات کافی استانی از جمله دلایل اصلی کمبود خط‌کشی در محورهای روستایی و غیرشریانی است که انتظار داریم فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به تخصیص صددرصدی اعتبارات راهداری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رحمتی نصب ۴ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو و علائم در همه شهرستان‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: حفظ جان کاربران جاده‌ای، ایمنی و حفظ حریم راه خط قرمز ما محسوب می‌شود و در این باب با کسی مماشات نمی‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه محورهای گرمی شرفه، اسالم، گردنه الماس و ۱۲ تونل جاده سرچم به سیستم روشنایی مجهز شده‌اند اظهار امیدواری کرد با تأیید کمیته مکان‌یابی و اختصاص اعتبارات لازم کل مسیر اردبیل سرچم از سیستم روشنایی برخوردار شود.

وی با اشاره به افتتاح پارکینگ بزرگ وسایل نقلیه سنگین با ظرفیت ۲ هزار دستگاه در شهرک حمل‌ونقل اردبیل افزود: از طریق کمیسیون ایمنی راه‌ها در ۸ نقطه از محور سرچم نیز پارکینگ برای خودروهای سنگین به‌صورت مقطعی ایجاد شده است.

رحمتی که در برنامه مردم و مسئولان رادیو اردبیل سخن می‌گفت از در حال ساخت بودن ۳ پاسگاه پلیس‌راه در محورهای اردبیل سرچم، آستارا و گرمی به بیله سوار خبر داد و نگهداری جسم راه و ابنیه فنی، رویه‌های شنی و آسفالت، مرمت و نگهداری علائم ایمنی، حفظ حریم و تأسیسات جانبی راه، خط‌کشی، عملیات راهداری زمستانی و روکش آسفالت را از جمله وظایف مهم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـــــل عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در هشت‌ماهه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با وسایل حمل‌ونقل عمومی در اردبیل جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان با بیش از ۵۰ هزار دستگاه اتوبوس و ۱۳۲ هزار دستگاه سواری جابجا شده‌اند، افزود: در هشت‌ماهه نخست امسال دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن بار از محورهای مواصلاتی استان توسط ناوگان حمل‌ونقل استان جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳.۵ درصدی در این حوزه بودیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل از فعالیت ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر در استان با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری مسافران را در سطح استان خبر داد و گفت: در نه ماهه امسال ۷۳۶ هزار و ۶۳۹ مسافر از این پایانه بین‌المللی تردد کرده‌اند که نسبت مدت به مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رحمتی از جابجایی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بار در سال جاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بار توسط ناوگان حمل‌ونقل استان اردبیل جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳/۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در هفت‌ماهه امسال روکش آسفالت در ۳۷ کیلومتر انجام شده در حالی که برای اجرای ۱۲۲ کیلومتر قرارداد داریم، افزود: ابلاغ دیرهنگام اعتبارات موجب شده زمان را از دست بدهیم و این در حالی است که اگر اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد می‌توانیم تا ۱۸۰ کیلومتر آسفالت را اجرا کنیم.

وی با اشاره به تحویل گرفتن عملیات نگهداری زمستانی ۱۳ کیلومتر از مسیر انتهای خارج از حوزه استان اردبیل در محور سرچم گفت: اداره کل راهداری در طرح زمستانی امسال ۱۲۰ اکیپ با ۴۲۰ نفر نیروی انسانی و ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر شدند و تا پایان فروردین ۹۷ به مردم خدمت می‌کنند.

رحمتی در خصوص تجهیز جاده‌های استان به سامانه‌های هوشمند نیز گفت: هم‌اکنون ۲۸ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای مواصلاتی نصب شده و ۲۴ سامانه دیگر هم در محورهای اردبیل سرچم، اردبیل سه راه صحرا و مشکین‌شهر پارس‌آباد از محل اعتبارات سازمان راهداری که قابلیت اعلام زمان و تاریخ عبور در سرعت‌های غیرمجاز به‌صورت پلاک خوان است مراحل نصب خود را سپری می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه مراحل مکان‌یابی محل جدید ترمینال مسافری شهر اردبیل در ۴ کیلومتری جاده اردبیل خلخال انجام شده و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است افزود: ما با ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در امر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در میدان اقدام و عمل از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف حمایت می‌کنیم.

نظر شما