شناسهٔ خبر: 48382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

واگذاری ۱۸ هزار مترمربع زمین برای تأمین کاربری‌های عام‌المنفعه طی سال ۹۶

اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از واگذاری ۱۸ هزار و ۳۳۰ مترمربع زمین برای تأمین سرانه‌های مذهبی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی طی سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبدالهیان با اعلام این خبر افزود: در راستای ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای تأمین سرانه‌های مختلف عام‌المنفعه و با هدف بهبود کیفیت زندگی در مناطق شهری، اراضی دولتی در شهرهای مختلف به ادارات مربوطه و یا اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.

وی اظهار کرد: تمامی واگذاری‌ها در راستای قانون مذکور کاربری‌های خدماتی (مذهبی، آموزشی، بهداشتی و...) است که با توجه به کاربری آن نقش به سزایی در بهبود کیفیت اجتماعی و رفاهی جامعه خواهد داشت.

اخوان عبدالهیان افزود: از اراضی در اختیار این اداره کل (دولتی) با کاربری مذهبی در شهرستان مشهد، متراژ ‍‍۲ هزار و ۱۴۸ مترمربع و در شهرستان گناباد یک هزار و ۴۰۲ مترمربع و در شهرستان تربت‌حیدریه یک هزار و ۳۲۲ مترمربع طی سال ۹۶ واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در شهرستان مشهد ۵ هزار و ۱۲۴ مترمربع زمین با کاربری بهداشتی و درمانی و در شهرستان کاشمر یک هزار و ۶۰۰ مترمربع برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی واگذار و تحویل شده است.

وی با اشاره به اراضی مربوط به ماده ۱۰۰ (اراضی غیردولتی) ادامه داد: همچنین ۵۱۰ مترمربع زمین با کاربری آموزشی و فرهنگی در شهرستان مشهد، ۲ هزار و ۲۲۲ مترمربع زمین با کاربری ورزشی در شهرستان کاشمر و ۴ هزار مترمربع زمین در شهرستان خواف با کاربری بهداشتی و درمانی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.

نظر شما