شناسهٔ خبر: 48426 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

توسط یگان حفاظت اداره کل بندر سیستان و بلوچستان انجام شد:

کشف محموله قاچاق بال کوسه ماهی

کشف فرمانده یگان حفاظت بنادر استان سیستان و بلوچستان از کشف محموله قاچاق بال کوسه ماهی در آن استان خبر داد و گفت: در این رابطه سه نفر بازداشت شدند و پرونده قضایی متخلفان به مراجع قضایی شهرستان چابهار ارجاع شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مامورین یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بندر شهید کلانتری چابهار در حین عملیات پاس خروجی، یک فروند شناور ایرانی را که عازم کشور امارات متحده عربی بود توقیف کردند. این شناور حاوی محموله‌ای به وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم «باله کوسه ماهی » بود که با هوشیاری پرسنل گارد بندر  شناسایی، کشف و ضبط شد.

سر بندردار دوم حمیدرضا بنی صدر فرمانده یگان حفاظت بنادر استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در این رابطه سه نفر بازداشت و لنج حاوی «باله های کوسه» توقیف و با تشکیل پرونده قضایی توسط ضابطین یگان حفاظت بنادر استان، متهمین به مراجع قضایی شهرستان چابهار ارجاع شدند.

گفتنی است، طبق اظهارات کارشناسان محیط‌زیست جریمه این باله‌ها که از صید ۱۴۰۰ قطعه کوسه ماهی به دست آمده، ۴۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما