شناسهٔ خبر: 4843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آشکارسازی و رفع ۱۱۴نقطه پرحادثه در گیلان

خاوری مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از آشکارسازی ورفع ۱۱۴ نقطه پرحادثه دراستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان مهندس خاوری با بیان این خبر گفت:از سال ۹۲ تاکنون ۱۱۴ نقطه پرحادثه در گیلان شناسایی ورفع خطر گردیده است که برای اجرای این پروژه های ایمنی ۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: اگر این نقاط پر حادثه بصورت اصولی رفع خطر می شد بیش از ۵۷ میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

مهندس خاوری موضوع نقاط پر حادثه را شامل شناسایی، اولویت بندی ورفع آن عنوان کرد وگفت: طی سالیان اخیر این امر به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای ارتقاء وبهبود سطح ایمنی محورها مورد توجه قرار گرفته است که با توجه به بودجه اختصاص یافته بر اساس اولویت محورها اجرایی می شود.

وی افزود: استاندارد سازی دوربرگردانها یکی از همین مولفه های ایمنی تلقی می شود که دراستان گیلان با توجه  به اولویت مسیرها  ومیزان اهمیت آنها در دستور کار قرار دارد و تاکنون اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خاطر نشان کرد:در محور آستانه- لاهیجان بدلیل جایگاه خاص این محور وبالا بودن ترافیک  عبوری به سمت شرق گیلان وبالعکس، دوربرگردان موجود، حذف وبجای آن تقاطع غیر همسطح احداث گردید.

در حال حاضر بازبینی دوربرگردانهای محورهای شریانی دردستور کار قرارداردودراین راستا ۴دوربرگردان در محوررشت امامزاده هاشم بدلیل افزایش ایمنی، مسدود شد. پیش از این نیز در این محور در منطقه سراوان دوربرگردان استانداردی احداث شد که در بهبود ایمنی مسیر نقش موثری داشته است.

وی همچنین از اجرای دوربرگردان استاندارد در منطقه نیاکو آستانه اشرفیه خبر داد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه ۲۰۲ کیلومتر از راه های شریانی روکش گردیده است گفت:در راستای بهبود وضعیت عمومی راههای شریانی ،در ۲۰۲کیلومتر از محورها روکش آسفالت انجام شده است  وخط کشی گرم ۵۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان برای اولین بار در محورهای ارتباطی صورت گرفت.

وی نصب بیش از ۲۰ هزار چشم گربه ای در راه ها ، اجرای ۷۰ کیلومتر شیار لرزاننده ونصب ۳۰۰ چراغ چشمک زن ونصب تابلوهای اطلاعاتی را از دیگر اقدامات ایمنی محورها عنوان کرد که طی این مدت اجرایی شده است.

نظر شما