شناسهٔ خبر: 48431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان تهران آغاز شد:

اجرای طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل ناوگان باری در محورهای جاده‌ای استان تهران

کامیون به منظور نظارت بر رفتار ترافیکی و بررسی اسناد حمل‌ونقل ناوگان عمومی حمل بار، طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل ناوگان باری در سطح راه‌های استان تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، به منظور نظارت بر رفتار ترافیکی و بررسی اسناد حمل‌ونقل ناوگان عمومی حمل بار، طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل ناوگان باری در سطح راه‌های استان آغاز شد.

حسن عبدالملکی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: این طرح بر اساس برنامه‌ای مدون و با همکاری پلیس‌راه و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل کالا، همه‌ساله در ادواری معین، در مبادی دروازه‌ای محورهای جاده‌ای استان اجرا می‌گردد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، نسبت به کنترل اسناد حمل بار شامل: بارنامه، کارت هوشمند رانندگان و... اقدام و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، مراتب جهت اعمال قانون به مراجع ذیصلاح معرفی می‌گردند.

عبدالملکی عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا را شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسایط نقلیه فاقد معاینه فنی و تجهیزات ایمنی دانست و اضافه کرد: همچنین صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان در زمره دیگر تخلفاتی است که در طرح کنترل دروازه‌ای اسناد حمل بار نسبت به بررسی آن‌ها اقدام می‌گردد.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: گزارش تخلف رانندگان فاقد بارنامه و شرکت‌های حمل‌ونقل خاطی در سامانه جامع ثبت تخلفات مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل بار درج و به استان مربوطه ارسال می‌گردد.

در کمیسیون‌های ۱۱ و ۱۲ در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری به عمل آید معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد: با توجه به تمهیدات به عمل آمده و بر اساس تجارب سنوات گذشته، بنا بر آن است که تا پایان امسال، اسناد حمل‌ونقلی افزون بر ۵۰۰ دستگاه خودرو ناوگان عمومی حمل بار، در سطح راه‌های استان کنترل گردند.

نظر شما