شناسهٔ خبر: 48438 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

منصوریان در دیدار با دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی مطرح کرد؛

ضرورت کمک فنی آیمو در بررسی فوری و دقیق سانحه تلخ سانچی

دیدار نماینده سازمان بنادر و دریانوردی و معاون نماینده دائم کشورمان نزد آیمو با دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی دیدار و بر کمک فنی آیمو در بررسی فوری و دقیق سانحه تلخ سانچی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ماندانا منصوریان، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی و معاون نماینده دائم کشورمان نزد آیمو با در دیدار با دبیرکل آیمو و همچنین دیدار با برخی مسوولین و روسای بخش‌های مختلف و قائم مقام دبیرکل در خصوص آخرین وضعیت سانحه تانکر سانچی گفت و گو کرد. 

بررسی‌های همه جانبه و علل این حادثه ناگوار به زودی شروع می‌شود 

دبیرکل آیمو در این دیدار ضمن ابراز همدردی مجدد خود و سازمان بین المللی به دلیل سانحه بسیار تاسف بار سانچی، گفت: بسیار متأسفم که علیرغم همه همکاری‌های بین المللی، سرنوشت خدمه این کشتی به چنین نتیجه ناخوشایندی رسید.

کی تاک لیم به اهمیت بسیار درس‌های آموختنی از این سانحه برای آیمو اشاره کرد و افزود: بررسی سوانح دریایی یک بررسی همه جانبه است و علل بوجود آورنده آن باید مشخص شود و هر چند ما خوب میدانیم پروسه‌ای است که نیاز به زمان و توافقات اولیه دارد، اما به زودی رسما شروع خواهد شد. 

دبیرکل آیمو با اشاره به پروتکل‌های بین المللی و عدم اجازه سازمان بین المللی جهت مداخله مستقیم در فرایند بررسی این سانحه، تأکید کرد؛ این مانع از ارایه کمک فنی و ارایه نظرات مشاوره‌ای آیمو حسب لزوم نخواهد بود. 

نماینده ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از همدردی دبیرکل و سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران داغدار ٣٠ دریانورد دلاور و ارزشمند خود است و برای دردی که خانواده‌های محترم و صبور و همچنین مردم و جامعه دریایی کشورمان متحمل شدند، هیچ تسکینی نمی‌یابیم و بررسی جدی و دقیق سانحه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نظر شما