شناسهٔ خبر: 48489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان رضوی اعلام کرد:

ثبت ۱۱۵ معامله طی ۹ ماهه امسال در سامانه سمیم

جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماهه امسال اطلاعات مربوط به ۱۱۵ معامله این اداره کل در سامانه ثبت معاملات سمیم به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری در دوره آموزشی تکمیلی سامانه مدیریت یکپارچه معاملات که با حضور کارشناسان ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، کهکیلویه بویراحمد و نیز چهارمحال بختیاری در سالن همایش‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی برگزار شد، افزود: در زمان محدودی ورود اطلاعات این حجم معاملات کار را سخت کرده است؛ از سویی منابع انسانی هم به شدت محدود است.

وی خواستار مرتبط شدن دو سامانه ستاد و سمیم با یکدیگر شد تا اطلاعات ثبت شده در سامانه ستاد به طور خودکار در سامانه سمیم نیز بارگذاری شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به این که قبل از ادغام در ادارات کل راهداری، معاملات محدود بود که پس از ادغام که افزایش یافت، اضافه کرد: بخش عمده معاملات راهداری ماهیت استانی دارد.

وی ادامه داد: مزیت استفاده از سامانه سمیم این است که حرف و حدیث‌ها درباره باند و باندبازی را برطرف می‌کند و از این جهت هر فردی که برای شرکت در مناقصه‌ای ورود پیدا می‌کند، اسنادش ثبت می‌شود و حق به حق‌دار می‌رسد و این امر بسیار خوب است و کار ما را راحت‌تر می‌کند؛ زیرا با این حجم کار وقتی سیستم شفاف باشد، برای ما بسیار بهتر است.

وی گفت: این طور نیست که ما توقع داشته باشیم این سامانه در شروع کار ۱۰۰ درصد خواسته‌های استان‌ها را برآورده کند؛ اما باید مشکل کند بودن سامانه برطرف شود.

نصری افزود: باید این دو سامانه به نوعی با هم متصل شود تا با یک بار ورود اطلاعات، در هر دو سامانه ثبت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی هم در این دوره آموزشی در سخنان کوتاهی گفت: سامانه معاملات سمیم در استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های حاضر در این دوره، اجرایی شده است و امیدوارم طی این دوره دانش و تجربه میان کارشناسان حاضر منتقل شود و مشکلات و مسائلی که طی این مدت در کار با سامانه، با آن مواجه شدید، برطرف کنید.

کرمانی نژاد در ادامه با اشاره به وجود مشکل مدیریت منابع در خراسان رضوی و نیز موازی بودن سامانه‌های ستاد و سمیم افزود: از سال ۸۹ سامانه ستاد بر اساس بخشنامه ارسالی مورد استفاده قرار گرفت و ما هم از سوی سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و نیز سازمان برنامه و بودجه مکلف به استفاده از این سامانه شدیم و این موضوع در ارزیابی عملکرد ما هم لحاظ می‌شود و به ناچار در حال استفاده از این سامانه هستیم.

وی ادامه داد: به تازگی از سوی ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور هم مکلف به استفاده از سامانه سمیم شدیم.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تأکید کرد: موازی بودن این دو سامانه مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند که یکی از این مشکلات این است که باید اطلاعات را در هر دو سامانه بارگذاری کنیم که نیروی انسانی می‌طلبد.

وی افزود: منطقی نیست دو سامانه موازی را همزمان استفاده کنیم و حتماً راهکارهایی برای جلوگیری از موازی کاری وجود دارد و دوستان به فکر حل این مشکل برای استان‌ها باشند.

وی همچنین مهمترین مسئله در عملکرد سامانه سمیم را سرعت پایین آن اعلام کرد و خواستار حل این مشکل شد.

رجبی مسئول سامانه سمیم نیز در این دوره آموزشی توضیحاتی درباره این سامانه ارائه کرد و به سؤالات کارشناسان حاضر پاسخ داد.