شناسهٔ خبر: 48492 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به ناوگان آتشنشانی فرودگاه‌های کشور افزوده شد:

ورود ۱۰ دستگاه خودروی مجهز به سیستم خاموش کننده واترمیست فشار بالا

تجهیزات آتشنشانی در راستای ارتقای سطح ایمنی فرودگاه‌های کشورمان، ۱۰ دستگاه خودروی مجهز به سیستم خاموش کننده واترمیست فشار بالا به ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران سیستم واترمیست این توانایی را به پرسنل آتش نشانی فرودگاهی می دهد که با سرعت عمل بیشتر در حریق های کوچک موجود در ایرساید عمل كنند و مانع از گسترش حریق و ایجاد خطرهای بیشتر شوند. ضمن اینكه از این سیستم می توان در اطفای حریق چرخ ها و داخل هواپیما استفاده كرد.

اساس کار سیستم Water-mist مطابق بر تولید غبار است که به صورت تولید ذرات ریز آب در محیط عمل می­کند و قطر ذرات در این سیستم بین ۱۰ تا ۱۰۰ میکرون است.

در این سیستم آب با فشار بسیار بالایی توسط سیستم تامین فشار تولید می­شود كه فشار بالای تولید شده سبب تخلیه آب از نازل به صورت ذرات بسیار ریز می شود.  این ویژگی در سیستم Water-mist موجب می­شود آب ویژگی سرد کنندگی خود را دارا ­باشد،  اما به دلیل تبدیل شدن به پودر در فضای تخلیه شده به طور کامل پخش می­شود که در این حالت پوششی در اطراف حریق تشکیل می­دهد که مانع از رسیدن اکسیژن به حریق می­شود.

 همچنین خاصیت جذب حرارت توسط ذرات آب بیش از حالت معمول آن است و از مهمترین تغییراتی که در این حالت رخ می­دهد عدم اثر خیس کنندگی و رطوبت بر روی محیط و اشیاست./

نظر شما