شناسهٔ خبر: 48503 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

تلاش برای راه‌اندازی پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل/ ایران و عراق موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی امضا کردند/ برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند

فرودگاه اردبیل تلاش برای راه‌اندازی پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل، امضای موافقتنامه ایران و عراق موافقت‌نامه در حوزه حمل و نقل هوایی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و اعلان خبر برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

باید در حوزه هوایی اقتصادی فکر کرد

فرزانه شرفبافی در حاشیه افتتاح فرودگاه پارس‌آباد در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: ما در شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران بیشتر از همه به توسعه کشور می‌اندیشیم و بر این باوریم هر جا لجستیک و حمل و نقل تقویت شود توسعه اتفاق می‌افتد.

وی به شاخصه‌های دشت مغان به عنوان دشت حاصلخیز و زرخیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این منطقه انسان‌های فهیم، باشعور و غیرتمندی زندگی می‌کنند که همواره برای توسعه این منطقه دل می‌سوزانند.

مدیرعامل هما با ابراز خرسندی از دایر شدن اولین پرواز به مقصد این فرودگاه گفت: ما با دست پر آمدیم و یک هواپیمای ۱۰۰ میلیارد تومانی با خود آورده‌ایم و امیدواریم اهالی منطقه با استقبال از پروازهای فرودگاه نسبت به تقویت و توسعه پروازهای این فرودگاه همراه ما باشند.

ایرباس متعهد به فروش ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران است

اصغر فخریه کاشان در واکنش به صحبت‌های مدیر فروش ایرباس مبنی بر احتمال تاخیر در تحویل هواپیما‌ها به دلیل تعویق در ارائه پیش پرداخت‌ها، اظهار کرد: قرارداد بین ایران ایر و ایرباس هیچ تغییری نخواهد کرد و این طبیعی است که اگر در ارائه پیش پرداخت تاخیر داشته باشیم، تحویل هواپیما‌ها با تاخیر انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این اظهار نظر مقام مسئول در ایرباس شامل حال ۳ فروند هواپیمایی می‌شود که قرار است، سال آینده وارد ناوگان شوند، گفت: صحبت‌های مدیر فروش ایرباس کلی بوده است و طبق قرارداد منعقد شده ایرباس متعهد است ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران بفروشد.

برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند

رئیس فرودگاه سهند با اشاره به برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه گفت: در مراسم امروز(۲۷ دی) قرار است پروژه های آماده بهره برداری فرودگاه سهند شامل تهیه و نصب دستگاههای دیزل ژنراتور(برق اضطراری)، زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی برج مراقبت پرواز، عملیات کف سازی محوطه ترمینال، بهسازی و تعویض سیستم تاسیساتی ساختمان پلیس، راه اندازی سیتم اتوماسیون اداری و VOIP افتتاح شوند.

بررسی ۱۰ محور در حوزه‌های هوایی در نخستين نشست کارگروه مشترک حمل‌ونقل ایران و فرانسه

اولین نشست کارگروه  مشترک حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه به ریاست «اصغر فخریه کاشان» قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ایران و «کریستیان اسه ائی» نماینده وزیر حمل‌ونقل فرانسه و عضو دائم شورای محیط‌ زیست و توسعه پایدار آن کشور صبح امروز ۲۵ دی‌ماه ۹۶ به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

سفر هوايی زائران تسهيل شد

این موافقت نامه را «کاظم فنجان الحمامی» وزیر حمل و نقل عراق و «علی عابدزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امضا کرده اند.

با امضای این موافقت نامه، بستر قانونی همکاری های حمل و نقلی بین دو کشور ایران و عراق و همچنین زمینه توسعه همکاریهای بیشتر و افزایش پروازهای برنامه ای فراهم شد.

انجام بیش از ۶ هزار پرواز در فرودگاه مهرآباد در یک ماه

در آذرماه امسال ۱۵ شرکت هواپیمایی در فرودگاه مهرآباد پرواز انجام دادند که بیشترین درصد تأخیرات پروازی مربوط به شرکت هواپیمایی آتا با انجام ۷۲ درصد پروازها با تأخیر، بود.

در ماه مذکور تعداد ۶۲۹۵ پرواز توسط این ۱۵ شرکت هواپیمایی انجام شد که ۳۵۹۹ پرواز با تأخیر انجام شد.

نظر شما