شناسهٔ خبر: 48505 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرفبافی در آیین از سرگیری فعالیت‌های پروازی فرودگاه کلاله اعلام کرد:

راه‌اندازی خط پروازی کلاله - زاهدان در صورت استقبال مردم شرق استان گلستان

شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: در صورت استقبال مردم منطقه، علاوه برخط پروازی کلاله - تهران، پروازهای کلاله – زاهدان نیز از این فرودگاه واقع در شرق استان گلستان راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، فرزانه شرفبافی در آیین از سرگیری فعالیت های پروازی فرودگاه کلاله در شرق استان گلستان، افزود: اگر مردم استان گلستان به خصوص شهرستان های شرق این استان از پروازهای فرودگاه کلاله که از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از سر گرفته می شود، استقبال خوبی داشته باشند، قطعا خدمات پرواز این فرودگاه توسعه پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، برای ارائه خدمات مسافربری به مردم استان گلستان از جمله شهرستان کلاله، هواپیماهای پسابرجام ATR بیشتری به این استان اختصاص خواهد یافت.

مدیر عامل هما افزود: پس از اجرای توافق هسته برجام و براساس قراردادهایی که با شرکت های بین المللی داشتیم، تاکنون ۸ فروند هواپیمای خریداری شده تحول کشورمان شده و در ناوگان هواپیمایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این تعداد در آینده نه چندان دور به ۲۰ فروند هواپیما افزایش یابد.

 آیین از سرگیری پروازها از فرودگاه کلاله در شرق استان گلستان با حضور مسئولانی از هواپیمایی کشور، استاندار گلستان، نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس و مسئولان محلی روز پنجشنبه با فرود یک فروند هواپیمای ATR در این فرودگاه برگزار شد.

شهرستان کلاله با بیش از۱۳۰هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و فرودگاه این شهرستان که پیش از انقلاب با هدف سمپاشی اراضی منطقه راه اندازی شده بود، با صرف میلیاردها ریال هزینه برای بار اول در سال ۱۳۷۴ و بار دوم در سال ۱۳۹۱ با حضور رئیس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.

برقراری پروازها از این فرودگاه تاکنون با فراز و فرودهای بسیار همراه بوده است و پس از هربار راه اندازی پروازها، به دلیل عدم استقبال مسافرین به تعطیلی کشیده شده و امروز برای پنجمین بار است که فعالیت های پروازی از این فرودگاه از سر گرفته می شود.

نظر شما