شناسهٔ خبر: 48565 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سیاوشی شاه عنایتی مطرح کرد؛

کسبه ساختمان‌های ناایمن محل جایگزینی برای فعالیت ندارند

طیبه سیاوشی شاه عنایتی عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: مسئولان به جای توجه به مشکلات زیرساختی تهران چهره پایتخت را بزک کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به اینکه تمام مسئولان درخصوص ضرورت تعیین تکلیف ساختمان‌های فرسوده درتهران اجماع نظر دارند، گفت: بخشی بزرگی از زندگی مردم در این فضای تجاری و عمومی شهر است، اما درعین حال مشکل تنها منابع مالی نیست؛ بلکه مشکل تنها نبود یک مدیریت واحد برای تصمیم گیری دراین زمینه است.

به گزارش خانه ملت ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: از سال گذشته با وقوع حادثه پلاسکو درد بزرگی برای مردم ایران به وجود آمد، اما به رغم ایجاد یک فضای بزرگ درجهت مقابله با مشکلات مدیریت بحران و فعالیت ساختمان‌های ناایمن؛ ولی اقدامات جدی درخصوص تعیین تکلیف فعالیت ساختمان‌های ناایمن و فرسوده صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه طبق روال همیشه پیگیری‌ها پس از حوادث و بحران‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شود، تصریح کرد: صحبت‌ها تنها در جلسات اداری باقی می‌ماند و متاسفانه خروجی جلسات اداری به شکل طرح عینی و ملموس که مردم ازآن متنفع شوند نیست، به طوری که پس از وقوع حادثه پلاسکو این مسئله نمود عینی داشت.

سیاوشی تاکید کرد: این دغدغه برای مردم وجود دارد که به طورحتم ساختمان‌های شهر باید ازحداقل ایمنی برخوردار باشند، درخصوص ارایه مجوز ساخت و ساز سختگیری‌های درحال حاضر اعمال می‌شود؛ اما در خصوص ساختمان‌های قدیمی‌تر تصمیم‌گیری هنوز نشده است، بافت فرسوده در تهران به دلیل وسعت بسیار یکی از مسئال و مشکلات بوده که متاسفانه به چشم دیده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بافت فرسوده و حتی بافت مدرن از مجوز‌های ایمنی برخوردار نیستند، گفت: بخشی ازبافت فرسوده متعلق به تاریخ بوده و برای حفاظت از آن باید اقدامات جدی انجام شود، به طورحتم نهاد‌ها و دستگاه‌ها برنامه‌های لازم برای برخورد با این مشکلات را دارند؛ اما قابلیت اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها وجود ندارد، درحال حاضر ساختمان تجارت جهانی فردوسی مجوز ایمنی لازم را ندارد، اما به دلیل فعالیت ۲۰۰ کسبه پلاسکو در این ساختمان فعالیتی برای اخذ مجوز آن انجام نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: هیچ اراده‌ای در مسئولان برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه جایگزینی برای حل مشکلات مردم در تهران وجود ندارد، به عنوان مثال جایگزینی برای فعالیت کسبه ساختمان‌های فرسوده درمحلی دیگر وجود ندارد؛ البته بخشی از این مشکلات ناشی از رفتار‌های مدیریتی اشتباه است که از دوران گذشته به ارث رسیده است؛ متاسفانه ظاهر تهران تنها بزک شده و به مسائل ایمنی و زیرساختی آن توجه نشده است.

نظر شما