شناسهٔ خبر: 48579 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در نشست با مدیران کل استان‌ها اعلام کرد:

هوشمندسازی سیستم مالی باعث افزایش کارایی، سلامت و شفافیت در امور اجرایی می‌شود/ افشای اطلاعات، تنها راه مبارزه با فساد است/ نگرانی از شفافیت اطلاعات نداریم

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت بالای شفاف‌سازی اطلاعات و سلامت در کار اظهار داشت: روی این مسئله بسیار حساس هستم و اعتقاد دارم باید در فضایی کاملا رقابتی شفاف عمل کنیم و به کوچکترین انحراف اطلاعاتی از خود عکس‌العمل نشان داده تا محیطی سالم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در اشاره به ضرورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه سامانه یکپارچه مالی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: به عقیده من هوشمندسازی سیستم مالی و حسابداری وزارتخانه اقدام ضروری است که عملیات آغازین آن بسیار دیر شروع شده  چرا که درحال حاضر تمامی سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و بنگاه‌ها هوشمند بوده و ما تازه شروع به ثبت اسناد حسابداری خود کرده‌ایم.

آخوندی در ادامه رسیدن به وزارت‌خانه‌ای هوشمند را هدف اصلی در این مسیر دانست و گفت: قطعا مهم‌ترین تأثیر این سیستم ایجاد یکپارچگی بسیار گسترده در سطح وزارت‌خانه و سازمان‌های تابع و ادارات کل استان‌ها است  و باعث افزایش کارایی، سلامت، شفافیت و سرعت امور اجرایی در این حوزه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با تأکید بر اهمیت بالای شفاف‌سازی اطلاعات و سلامت در کار اظهار داشت: من بر روی این مسئله بسیار حساس هستم  و اعتقاد دارم  باید در فضایی کاملا رقابتی شفاف عمل کنیم و به کوچکترین انحراف اطلاعاتی از خود عکس‌العمل نشان داده  تا محیطی سالم داشته باشیم. 

این مقام مسئول در این راستا خاطرنشان کرد: بدون شک این سامانه می تواند با توجه به تنگناهای مالی موجود در کشور بهره‌برداری بهینه ما از این منابع اندک افزایش داده و در تخصیص منابع بهره‌مندی‌مان را بیشتر کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در این راستا از تمامی مدیران کل استانی می خواهم تا با همکاری و همراهی لازم در این راه به برداشته شدن گامی دیگر در سال آینده و پیشرفت در این حوزه کمک کنند.

آخوندی ضمن بیان این مطلب که وزارت راه و شهرسازی باید در جهت شفافیت اطلاعات جزو یکی از سازمان‌های پیشرو در کشور باشد گفت: به اعتقاد من تمامی اسناد عمومی در این حوزه باید در اختیار مردم قرار گرفته و هیچ‌گونه امساکی در این مسیر نباید وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: من هیچ‌گاه از شفافیت اطلاعات در زندگی اداری خود نگران نبوده و از انجام آن نیز آسیبی ندیده‌ام چرا که اعتقاد دارم تنها راه مبارزه با فساد، افشای اطلاعات بوده و قطعا سازمان‌های بزرگ را سالم نگاه می‌دارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پایان از مدیران کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و شرقی به دلیل کسب رتبه غرفه‌های برتر در نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته تقدیر و لوح تقدیری را به آن‌ها اعطا کرد.

نظر شما