شناسهٔ خبر: 48587 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر نوشهر انجام شد:

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای سانحه نفت‌کش سانچی در بندر نوشهر

مراسم مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشتی نفت‌کش سانچی گفت: این عزیزان جان خود را در راه خدمت به کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی فدا کردند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان‌پور روز شنبه ۳۰ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای سانحه نفت‌کش سانچی که در بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: فعالیت‌های دریایی همواره با سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری روبروست و دریانوردان عزیز ما با کمترین امکانات در دریاها و اقیانوس‌ها برای به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کشور تلاش می‌کنند.

 وی با بیان اینکه سوانح و مخاطرات بی‌شماری هر لحظه جان دریانوردان را تهدید می‌کند، بیان کرد: این سانحه ناگوار در آب‌های ساحلی چین که یکی پرمخاطره‌ترین کانال‌های ورودی تردد کشتی‌هاست روی داد و منجر به جان باختن شهادت گونه ۳۲ خدمه نفت‌کش سانچی شد و ملت بزرگ ایران را داغدار کرد.

 در ادامه دکتر آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران نیز با گرامیداشت یاد و خاطره دریانوردان عزیزی که در این سانحه غم‌انگیز جان باختند برگزاری این مراسم را در راستای قدرشناسی و ادای احترام به روح بلند این عزیزان عنوان کرد.

 همچنین به منظور ادای احترام به دریانوردان عزیز سانحه نفت‌کش سانچی، مراسم گل‌ریزان با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در حوضچه بندر نوشهر برگزار شد.

 گفتنی است به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این دریانوردان شجاع و دریادل مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور مسئولان و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و شرکت‌های تابعه صبح شنبه در نمازخانه اداره کل برگزار شد.

نظر شما