شناسهٔ خبر: 48609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

استانداردسازی سیستم روشنایی محور اردبیل- سرچم

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: به منظور کاهش میزان حادثه‌های رانندگی در محور اردبیل- سرچم کل مسیر این محور به سیستم روشنایی استاندارد تجهیز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از محور اردبیل-سرچم با بیان اینکه این محور به عنوان یکی از پرترددترین مسیرهای مواصلاتی استان اردبیل بعد از محور اردبیل-آستارا نیازمند تجهیز و تعمیر سیستم روشنایی است، افزود: در همین رابطه سیستم روشنایی تونل‌های این مسیر استانداردسازی شد و هم‌اکنون نیز تجهیز و استانداردسازی سیستم روشنایی کل مسیر سرچم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه محور اردبیل- سرچم در کنار محور اردبیل- آستارا پرترددترین محورهای مواصلاتی این استان محسوب می‌شود، گفت: ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل به دلیل پرحادثه خیز بودن ضرورت دارد که تجهیز و تعمیر این دو جاده مواصلاتی بر دیگر محورهای استان اولویت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: تجهیز و ایمن‌سازی محور اردبیل-سرچم از ابتدای امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته که تجهیز و استانداردسازی سیستم روشنایی این محور نیز هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

رحمتی با تأکید بر اینکه تجهیز سیستم روشنایی کل محور اردبیل-سرچم به تائید کمیته مکان‌یابی و تخصیص اعتبار مناسب بستگی دارد، گفت: علاوه بر محور اردبیل-سرچم روشنایی محورهای گرمی، اسالم و گردنه الماس نیز اجرا شده و مابقی در دستور کار قرار دارد و در صورت تأمین اعتبارات لازم در محورهای مورد نیاز سیستم روشنایی این محورها تقویت و تجهیز می‌شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی پاسگاه‌ها در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نیز اظهار کرد: احداث سه پاسگاه در محورهای سرچم، آستارا و گرمی به بیله سوار مغان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اجرای مستمر و سریع پروژه‌های مذکور در محورهای مواصلاتی استان را نیازمند تأمین اعتبارات لازم و کافی دانست و گفت: در صورت تأمین و اختصاص اعتبارات لازم تمامی این پروژه‌ها در اسرع وقت استارت می‌خورد که تجهیز و استانداردسازی سیستم روشنایی کل مسیر محور اردبیل-سرچم در اولویت کاری راهداری استان اردبیل است.

نظر شما