شناسهٔ خبر: 48613 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در مراسم ازسرگيری پروازهای فرودگاه کلاله خبر داد:

هزینه‌كرد ۲۰ میلیاردی برای مرمت، بهسازی و نگهداری ابنیه در فرودگاه کلاله طی ۲ سال

رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم ازسرگیری پروازهای فرودگاه کلاله تاکید کرد: این فرودگاه دارای تمام زیرساخت‌های لازم برای پذیرش پروازهاست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان گلستان، رحمت اله مه آبادی در این مراسم با اشاره به آمادگی فرودگاه کلاله برای پذیرش پروازها گفت: طی امسال و سال آینده حدود ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگا‌های و ناوبری هوایی ایران برای مرمت، بهسازی و نگهداری ابنیه در فرودگاه کلاله هزینه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده و پروژه های در دست انجام در فرودگاه گرگان گفت: در دو سال و نیم گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های این فرودگاه هزینه شده است که با تکمیل ساخت و بهره برداری از ترمینال جدید، این فرودگاه از نظر زیرساخت های فرودگاهی و سیستم های ناوبری و کمک ناوبری به سطح مطلوبی از سرویس دهی خواهد رسید.

در این مراسم همچنین فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سابقه حضور شرکت های هواپیمایی مختلف در فرودگاه کلاله گفت: امروز ما با هواپیمای ATR۷۲ خود، حضوری متفاوت در فرودگاه کلاله خواهیم داشت.

 شرفبافی افزود: چنانچه تقاضای کافی سفر در مسیر تهران وجود داشته باشد، برای این مسیر برنامه دائمی خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به وجود تقاضای سفر در مسیرهای زاهدان و مشهد گفت: قطعا برای برقراری پرواز در مسیرهای یاد شده، بررسی دقیق و کارشناسی انجام خواهد شد.

سید مناف هاشمی، استاندار گلستان نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی اظهار کرد:  این فرودگاه مختص شهر کلاله نیست و باید محور توسعه شرق استان گلستان باشد.

هاشمی افزود: منطقه شرق استان گلستان به تنهایی به اندازه برخی از استان های کشور جمعیت دارد و باید پروازهای این فرودگاه استمرار داشته باشد.

وی تاكید كرد: از مسئولان کشوری و فرودگاهی می خواهیم که زمینه استمرار پروازها را فراهم آورند. فرودگاه کلاله می تواند پلی برای توسعه اقتصادی و توسعه گردشگری شرق استان باشد.

در این مراسم همچنین حسین اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهها، رامین آذری مدیرکل فرودگاههای استان گلستان، عبدالخلیل صادقی رئیس فرودگاه کلاله، غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، شهرام غراوی نماینده مردم کلاله در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهری حضور داشتند./

نظر شما