شناسهٔ خبر: 48648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست شهرسازی و معماری استان قزوین مطرح شد:

تهیه و اجرای طرح‌های توسعه شهری عیار شهروندمداری/ تقدیر مدیرکل استان قزوین از برگزارکنندگان همایش جایگاه حقوق شهروندی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست با همکاران شهرسازی و معماری اداره کل گفت: طرح‌های توسعه و عمران شهری الگو و قالب توسعهٔ شهرها هستند که برای تهیه آن‌ها باید نیازهای همهٔ مردم و البته معیارهای زیست‌محیطی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در نشست مشترک با همکاران حوزه مدیریت شهرسازی و معماری که با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر از سوی مدیر شهرسازی و معماری آغاز شد، عنوان کرد: همایش جایگاه حقوق شهروندی در طرح‌های توسعه و عمران شهری از جمله برنامه‌های مناسبی بود که در راستای جهت‌دهی به روند تهیه طرح‌های توسعه‌ای برگزار شد.

حق لطفی افزود: در این همایش با دعوت از متخصصین و اساتید مجرب در زمینه طرح‌های توسعه و عمرانی ضمن تحلیل مفهوم حقوق شهروندی، پیشینه و خواستگاه شهروند و جایگاه آن در قوانین و مقررات و طرح‌های توسعه و عمران و ارتباط آن با مدیریت شهری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه‌هایی از این دست اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه شهرسازی و معماری با توجه به برنامه‌ریز و سیاستگزار بودن این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد انجام اقدامات نرم‌افزاری و آگاهی بخشی جهت افزایش دانش عمومی شهروندان در خصوص موضوعات و طرح‌های شهری است.

حق لطفی اضافه کرد: وقتی که شهروند بداند که شهر خوب چه ویژگی‌هایی دارد آنگاه برای به دست آوردن و ایجادش مطالبه کرده و تلاش می‌کند و دستگاه‌های اجرایی هم موظف و مکلف‌اند که پاسخ بدهند.

مدیرکل راه و شهرسازی در این نشست با اهدای لوح یادبود از همکاران حوزه شهرسازی و معماری قدردانی کرد.

نظر شما