شناسهٔ خبر: 48659 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

مهم‌ترین مساله در حادثه نفت‌کش ایرانی پاسخ‌گویی به ابهامات است/ جعبه سیاه هرچه سریع‌تر رمزگشایی شود/ سانچی شوک جدی به جامعه وارد کرد

سید حسین افضلی سیدحسین افضلی پاسخ‌گویی به ابهامات و افکار عمومی در حادثه نفت‌کش سانچی را مهم‌ترین موضوع دانست و تاکید کرد: اگر کم‌کاری در این مورد رخ دهد، اعتماد مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی از دست خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین افضلی با بیان اینکه باید تا زمان رمزگشایی از جعبه سیاه نفت کش سانچی از هرگونه اظهار نظر و قضاوت پرهیز کرد، گفت: سوال های مختلفی در مورد علت تصادم نفت کش سانچی مطرح شده که در حال حاضر نمی توان به هیچ یک از آن ها با قطعیت پاسخ داد چراکه هنوز جعبه سیاه نفت کش رمزگشایی نشده است و باید تا آن زمان از هرگونه تفسیر و رای اجتناب کرد.

اظهارنظرهای شخصی نباید جایگزین واقعیت‌ها شود

وی با اشاره به اینکه سوال های مختلفی در مورد نفتکش سانچی ، برای مردم ، مسئولان و حتی نمایندگان مجلس پیش آمده که باید پاسخ داده شود تصریح کرد:ابهامات پیش آمده باید برطرف و به سوال های مختلف پاسخ داد شود. در غیر این صورت تفسیر و اظهارنظرهای شخصی جای خود را به پاسخ دقیق و واقعیت های رخداده می دهد.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به تک تک مسائل و سوالات پیش آمده پاسخ دقیق و صریح داد تا اگر عملکردی صورت گرفته مردم از آن مطلع شوند و اگر قصوری هم در کار بوده مشخص شود، به روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: در فضای مجازی هرکسی هرچه می خواهد در مورد مسائل مختلف عنوان می کند و حادثه سانچی نیز از این قضیه مستثنی نیست. بزرگترین سرمایه کشور اعتماد مردم است که هرگز نباید آن را به مخاطره انداخت. متاسفانه این روزها هرکسی در مورد هر اتفاقی هر تحلیلی که می خواهد انجام می دهد در حالی که واقعیت تنها یک پاسخ برای همه سوالات و ابهامات دارد.

سانحه سانچی نیاز به پوشش رسانه‌ای جامع دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پوشش رسانه ای جامع و حساب شده ای در خصوص ابهامات حادثه نفت کش سانچی در دستور کار قرار گیرد، اظهارداشت: به شخصه اعتقاد دارم که باید هرچه سریع تر جعبه سیاه نفت کش سانچی رمزگشایی شود چرا که اتفاق مذکور می تواند پاسخ بسیاری ابهام ها و شایعات باشد.

سانچی شوک جدی وارد کرد

وی افزود: پاسخ بسیاری از سوالات مطرح شده بسیار ساده است اما متاسفانه چون به آن پاسخی داده نمی شود به عنوان یک مسئله در فضای مجازی دست به دست می شود و هرکسی به گونه ای موضوع را تفسیر می کند. متاسفانه چنین حوادثی شوک های جدی را برای جامعه به دنبال دارد که اگر به موقع به آن پرداخته نشود مشکل آفرین خواهد شد.

پاسخ به افکار عمومی مهم ترین مساله است

افضلی از مسئولان ذی‌ربط درخواست کرد که خود را به جای مخاطبان و مردم قرار دهند و سوالاتی را که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کرده و به آن پاسخ دهند چرا که در چنین حادثه ای پاسخ به افکار عمومی مهم ترین مسئله است.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد اینکه عملکرد چینی ها در حادثه مذکور تبدیل به سوالی اساسی برای مردم شده است، بیان کرد: باید گزارش نهایی عملکرد چینی ها در حادثه نفت کش سانچی اعلام و اگر اثبات شود که کوتاهی توسط آن ها صورت گرفته به طور حتم باید در بحث قراردادهای دریایی با چینی‌ها تجدید نظر کرد.

نظر شما