شناسهٔ خبر: 48684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد:

استان زنجان در رتبه پنجم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها

ترانزیت کالا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در دی‌ماه امسال تعداد ۸.۷۰۷.۶۱۴ تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۲ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در دی‌ماه امسال تعداد ۸.۷۰۷.۶۱۴ تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

دست‌نشان با بیان اینکه در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۴۷۳ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۹ ام کشور را داراست، افزود: بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان (ورودی استان) با ۴۱۴.۰۸۴ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۳۸۳.۱۵۵ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه‌رود با ۱۲.۹۴۱ جابجایی صورت گرفته است و ۲۸ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۴۲۴.۲۷۹ وسیله نقلیه سنگین) در حالی که میانگین کشوری ۱۶ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۵ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان ساخت: در مجموع محورهای مواصلاتی استان در دی‌ماه گذشته روز چهارشنبه ۶ دی بیشترین ترافیک روزانه در جاده‌های استان با حدود ۳۱۵.۰۰۰ وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ شنبه ۳۰  دی با حدود ۲۵۲.۰۰۰ جابجایی در جاده‌های استان بود و میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۱۹۹ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۱۴ وسیله نقلیه می‌باشد.

گفتنی است استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۹ را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۶۰۶ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۰ تردد در ساعت صورت گرفته است.

نظر شما