شناسهٔ خبر: 48689 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در سومین کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی مطرح کرد:

تأکید بر تحول فرهنگ سازمانی با تمرکز اصلی بر اخلاق‎مداری/ تشریح عوامل موفقیت در بحران قطر

رحمت الله مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سومین کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی بر تحول فرهنگ سازمانی متحول با تمرکز اصلی بر اخلاق‎مداری و بهبود دیدگاه کارکنان به سازمان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رحمت اله مه آبادی در افتتاحیه سومین کارگاه آموزشی مدیران شرکت با موضوع «رهبری تحول در سازمانها» ضمن اشاره به کاهش پروازهای عبوری، اظهارداشت: اکنون با تهدیدهای بودجه ای مواجه هستیم که یکی از آنها تکمیل سامانههای کمک ناوبری و نظارتی کشور عراق است که بتواند سه سال آینده به پروازها ارائه سرویس دهد و کنترل پروازها را برعهده بگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با وجود مسائل پیش آمده، در چند ماه اخیر شاهد اتفاقات خجسته و قابل تحسینی بودهایم، افزود: چند ماه پیش کشورهای متحد چهارگانه یعنی امارات، عربستان، بحرین و کویت آسمان خود را بر قطر بستند و وقتی کشور قطر از ما کمک خواست ظرف ۱۰ ساعت ۲۰۰ مکاتبه رسمی انجام و کارکنان اداره کل کنترل ترافیک هوایی دستورالعملها را بازنگری کردند و جریان ترافیکی جدیدی را تحلیل کردند و بعد کنترل را برعهده گرفتند. کارکنان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی نیز فشار کاری سنگینی را تحمل کردند و سکتور جدید ایجاد کردند که این کار تیمی بزرگی بود که اعتبار زیادی را برای ایران به همراه آورد.

مه آبادی در تشریح توفیق بزرگ شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در رفع بحران قطر گفت: معاونت عملیات هوانوردی و اداره کل کنترل ترافیک هوایی در سطح عملیاتی به موقع تصمیمگیری و اجرا کردند درحالیکه در روزهای تعطیلات رسمی بودیم و کمک گرفتن از نیروهای خارج از شرکت بسیار سخت بود.

وی افزود: اتفاقی که توسط معاون امور هوانوردی و مدیرکل کنترل ترافیک هوایی رخ داد میتواند یک کیس مدیریتی مهمی برای کشور باشد و به سازمان های دیگر ارائه شود. این اقدام فرخنده مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت و وزیر راه و شهرسازی نیز در نامهای به رئیس جمهور سه فاکتور "پیشبینی آینده"، "اوج تعهد و مسئولیتپذیری" و "اوج حرفهای گری" را به عنوان عوامل اصلی این توفیق عنوان کرده است.

مه آبادی گفت: کارکنان اداره کل کنترل ترافیک هوایی که وظیفه ارائه سرویس کنترل را برعهده دارند ناچار بودند سرویس تقرب را هم انجام دهند و تمام مسئولیت ۲۰۰ پرواز در گرههای ترافیک را مستقیما برعهده گرفتند.

مهآبادی تاکید کرد: تغییرات اخیر، گسترده و مردافکن است و همه باید در نقطه عمل تصمیمگیری کنند و به دنبال ایجاد تحولات بنیادین در سازمان باشند چون دیگر نمیتوان با شیوه قدیم سازمان را اداره کرد. باید توانمندسازی کارکنان و دادن امکان عملکرد مستقل به آنها اساس کار قرار گیرد تا عملکرد سازمان ارتقا یابد و برای تحقق این امر باید به نوآوری و نهادسازی روی آوریم.

وی همچنین به اجرای طرح ASQ (ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی) در فرودگاههای مشهد و مهرآباد اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح و نتایج آن حتی مورد تحسین شرکتهای معتبر خارجی قرار گرفته است.

مه آبادی تصریح کرد: اتفاقی که در حوزه هوانوردی و ASQ افتاده است توسط افرادی رخ داده که از نظر اخلاقی نیز بهترین افراد سازمان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تحول فرهنگ سازمانی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید در راستای توسعه اخلاق و ایجاد انگیزه در کارکنان عمل کنیم که این امر نیازمند ایجاد نوعی رهبری الهام بخش است که ارتباط خوبی با کارکنان دارد. به این منظور مدیران باید به گونهای با کارکنان خود ارتباط برقرار کنند که بر عواطف، احساسات و علایق فردی و جمعی آنها تاثیر بگذارند.

سومین کارگاه آموزشی مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صبح امروز، ۳ بهمن ۱۳۹۶ در تهران آغاز شده است و ۵ بهمن به کار خود پایان میدهد./

نظر شما