شناسهٔ خبر: 48693 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان صورت گرفت؛

امضاء تفاهمنامه همکاری بنیاد مسکن و دانشگاه تهران در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

عليرضا تابش تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دانشگاه تهران در ۷ ماده و در زمینه امورفنی بازسازی مناطق سانحه دیده استان کرمانشاه و همکاری در زمینه پژوهش‌های توسعه‌ای و آموزش‌های تخصصی به مدت ۴ سال به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این تفاهم‌نامه در ماده یک خود همکاری در زمینه پژوهش‌های توسعه‌ای، همکاری در زمینه‌های پژوهش‌های کاربردی و نظارتی، همکاری در زمینه‌های آموزشی را تبیین می‌کند. ماده دو، مدت تفاهم‌نامه، ماده سه نحوه اجرای تفاهم‌نامه، ماده ۴ تعهدات دانشگاه، ماده ۵ تعهدات بنیاد، ماده ۶ حق استفاده از نتایج و ماده ۷ به نسخ تفاهم نامه می‌پردازد. 

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تاکید کرد: همکاری در زمینه طرح‌های ارزیابی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود و آسیب دیده، نظارت عالیه و کنترل مضاعف بر طرح‌های شهری از جمله رئوس فعالیت‌های ما با دانشگاه تهران است. 

وی تصریح کرد: همکاری بنیاد مسکن با دانشگاه تهران در زمینه بازسازی و مقاوم‌سازی این اطمینان خاطر را به مردم خواهد داد تا ساختمان‌هایی مقاوم و استاندارد را در مناطق زلزله زده کرمانشاه داشته باشند. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از تشکیل سایتی در استان کرمانشاه و در کنار دانشکده‌های آن استان خبر داد که به ارائه راهکار‌های عملی در زمینه ساخت و ساز و مباحث اجتماعی، روانشناسی و فرهنگی می‌پردازند. 

تابش با تاکید بر اینکه تمام امکانات لازم برای فعالیت دانشگاه تهران توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین خواهد شد، گفت: پیش تر نیز در بازسازی مناطق زلزله زده دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها همکاری داشتند، اما امضای تفاهم نامه به منظور رسمی‌تر شدن این فعالیت‌ها صورت گرفت.

تابش گفت: ۱۵ هزار واحد كانكس در مناطق روستایی و شهری استان كرمانشاه تاكنون توزیع شده است و در این راستا ممكن است افرادی حذف شده باشند كه در حال لكه‌گیری در استان هستیم و پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار واحد كانكس دیگر برای افراد جامانده تخصیص دهیم.

نظر شما