شناسهٔ خبر: 48694 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛

افزایش گردوخاک در هوای استان‌های غربی/ ورود سامانه بارشی تازه و بارش برف و باران/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور

گزارش هواشناسی از امروز تا روز پنج‌شنبه با توجه به افزایش میزان سرعت باد در عراق و شمال عربستان، بروز گردوخاک و کاهش دید در بخش‌های از جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز با رخنه موجی از تراز میانی جو در برخی مناطق غرب، شمال غرب، زاگرس مرکزی و تا اواخر وقت امروز در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده و موقت پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا حداقل روز پنج‌شنبه با توجه به افزایش میزان سرعت باد در عراق و شمال عربستان بروز گردوخاک و کاهش دید با شدت و ضعف در بخش‌های از جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور ضمن افزایش دما جوی نسبتاً پایدار حاکم است، اما روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در بخش‌هایی از شمالی غرب و غرب به تدریج ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه این موج بارشی شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۴ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود.

روز آینده کمینه دمای ۱۹ استان صفر تا کمتر از صفر درجه خواهد بود.

براساس گزارش فارس، میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۹ دی‌ماه امسال ۳۶.۵ میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در همین بازه زمانی ۵۰.۷ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۷۲ درصد بارش سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به کیاشهر در استان گیلان به میزان ۵۸ میلی‌متر بود.

نظر شما