شناسهٔ خبر: 48711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم‌اندیشی حمل‌ونقل با افسران پلیس‌راه استان مطرح شد:

ضرورت همکاری پلیس برای کنترل بار اضافه بر ظرفیت در شبکه جاده‌ای استان مرکزی

نشست مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برای ساخت یک کیلومتر جاده یک و نیم تا دو میلیارد تومان هزینه می‌شود که همکاری پلیس برای کنترل حمل بار اضافه بر ظرفیت می‌تواند موجب کاهش هدر رفت این سرمایه ملی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر در جلسه هم‌اندیشی حمل‌ونقل با فرماندهان پلیس‌راه استان، همکاری پلیس را برای استفاده از سیستم‌های هوشمند ضروری دانست و گفت: در بیشتر کشورهای دنیا سیستم‌های هوشمند برای کنترل تخلفات و کاهش تصادفات استفاده می‌شود که این سیستم‌های هوشمند همچنین می‌توانند کمک کنند تا آسیب کمتری به جاده‌ها وارد شود.

در ادامه این هم‌اندیشی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی نیز از یک هزار کیلومتر خط‌کشی در محورهای استان خبر داد و گفت: خط‌کشی تمام محورهای استان در برنامه کاری این سازمان قرار دارد که از ابتدای اسفندماه یک هزار کیلومتر از محورها خط‌کشی می‌شود.

علی‌رضا اختری با تأکید بر ایمنی جاده‌ها استان عنوان کرد: از سال آینده اولویت این اداره کل بر روی اینمی شامل اصلاح تقاطع‌ها و زیرگذرها، خط‌کشی معابر، نصب حفاظ و روشنایی جاده‌ها... قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل استان مرکزی نیز متوسط تردد روزانه استان را بالغ بر ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه دانست و گفت: از این تعداد سهم تردد وسیله نقلیه سنگین در استان ۲۸ درصد است که این رقم در کشور به ۱۶ درصد می‌رسد.

محسنی با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین ۱۲ درصد از متوسط کشوری بالاتر است، تصریح کرد: روزانه سهم تردد محور اراک- سه‌راهی شازند به ۵۰ هزار تردد می‌رسد که این ترددها با آزادراه قم - تهران برابری می‌کند و با توجه به این امر، بر ضرورت کنترل ویژه حمل بار اضافه تأکید کرد.

گفتنی است هم‌اندیشی در بخش حمل‌ونقل با حضور کارشناسان و افسران پلیس‌راه استان در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار شد و قوانین و مقررات حمل بار در راه‌های کشور و حمل محموله‌های ترافیکی و حمل مواد خطرناک تشریح گردید.

نظر شما