شناسهٔ خبر: 48720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران مطرح کرد:

درخواست پرداخت یارانه سود تسهیلات در بافت‌های فرسوده مازندران

محمد اسلامی اسلامی طی مکاتبه‌ای با دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار پیگیری در خصوص تسهیلات سهم دولت به  بانک‌های عامل در محدوده بافت‌های فرسوده استان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، محمد اسلامی استاندار مازندران طی مکاتبه‌ای با دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار پیگیری در خصوص تسهیلات سهم دولت به  بانک‌های عامل در محدوده بافت‌های فرسوده در راستای اجرای قوانین حمایتی در عرصه ساخت، نوسازی و بهسازی مسکن در شهرهای استان مازندران شد.

گفتنی است، استان مازندران با توجه به سهم بالای متقاضیان دریافت تسهیلات بافت‌های فرسوده یکی از استان‌های دارای اولویت جهت توزیع منابع در این حوزه می‌باشد. در سال گذشته و همچنین ۱۰ ماهه سال جاری بیش از  ۵۰۰۰ فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت که عدم پرداخت یارانه مذکور مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

متن نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوبخت

معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

سلام علیکم

احتراماً همان‌گونه که مستحضرید، لزوم اجرای قوانین حمایتی در عرصه ساخت، تولید، نوسازی و بهسازی مسکن در مناطق و محلات شهری، با هدف بازآفرینی پایدار در شهرها مورد تأکید دولت محترم بوده است و در این راستا استان مازندران به لحاظ داشتن بیش از ۶۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با جمعیت بالا و به واسطهٔ ساختار ویژه شهری، همچنین الزام به نوسازی مسکن از جایگاه مهمی برخوردار می‌باشد. لذا بر این اساس در سال ۱۳۹۵ و ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ میزان بهره‌مندی از تسهیلات موسوم به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان بیش از ۵۰۰۰ واحد بوده که بیانگر وابستگی اکید حوزه مسکن در بافت‌های فرسوده به تسهیلات بانک‌های عامل خواهد بود. لکن متأسفانه عدم تخصیص یارانه تسهیلات مذکور، فرآیند اعطای تسهیلات در استان را با مشکل مواجه نموده است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید با عنایت به مصوبه شماره ۹۰۴۵۳/ت/۵۱۱۶۶  مورخ ۹۳/۸/۸  هیئت محترم وزیران، در خصوص پرداخت یارانه سود تسهیلات سهم به بانک‌های عامل مساعدت لازم را اعمال فرمایند.

 محمد اسلامی 

نظر شما