شناسهٔ خبر: 48724 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه الکامپ استان بوشهر

نمایشگاه هفتمین نمایشگاه کامپیوتر و فناوری های نوین بوشهر( الکامپ خلیج فارس ) با حضور محمد مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شماری از مسئولان استانی در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی محمد مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درابتدای این آیین در ارتباط با شهر هوشمند گفت: در تعریف های کلی شهر هوشمند، هوشمندسازی مرحله‌ای پس از مکانیزه کردن است و یک مجموعه هوشمندی که در تصمیم‌گیری کردن و بهینه کردن فعالیت‌ها کمک می‌کند.

محمدمهدی بنچاری افزود: کاهش جدی در زمان، منابع سرمایه‌ای و مکان‌های محدود، مصارف انرژی و رعایت مسائل محیط‌زیست منابع‌طبیعی از جمله ویژگی‌های شهر هوشمند است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: طرح‌هایی که در این زمینه تعریف می‌شود برای هوشمندسازی است و با توجه به اینکه موضوع شهر هوشمند بوشهر کلید خورده است این مهم نیازمند توجه و حمایت تمامی دستگاه‌های ذیربط است.

بنچاری یادآور شد: بندر بوشهر از حیث امکانات خوب خود به عنوان پایلوت هوشمندسازی بنادر کشور انتخاب شده و اکنون سعی داریم تا این موضوع را پروژه‌محور پیش ببریم.

وی گفت: این مهم گام اساسی در جهت هوشمندسازی بندر بوشهر است و به زنده بودن و پویایی آن کمک شایانی می‌کند.

بنچاری تاکید کرد: در این ارتباط از بخش‌های آکادمیک، تولید علم و مجموعه‌های نوآور درخواست کمک داریم و امیدواریم با همکاری این نهادها و دانشگاه‌های خلیج‌فارس و آزاد اسلامی بوشهر بتوانیم در زمینه هوشمندسازی بندر بوشهر گامی جدی برداریم.

نمایشگاه کامپیوتر و فناوری های نوین بوشهر در محل نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر از ۳ تا ۶ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است

نظر شما